چگونه به سیشل سفر کنیم؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، جزایر سیشل از جمله بهترین مقاصد گردشگری قاره آفریقا به حساب می آیند که امکان سفر به آن بدون داشتن ویزا وجود دارد. اگرچه که شما برای سفر به این کشور نیازمند دریافت ویزا نیستید؛ اما باید پیش از سفر جهت رزرو هتل و دریافت بلیط برگشت اقدام نمایید تا این اطمینان را به کشور مقصد بدهید که پس از انتها سفر، سیشل را ترک خواهید کرد. شما با شرکت در تور سیشل، دیگر نیازی نیست مراحلی همانند رزرو پرواز، محل اقامت و برنامه ریزی توریستی را طی کنید.

چگونه به سیشل سفر کنیم؟

هر آنچه که باید پیش از سفر به سیشل بدانید

سیشل به عنوان کوچک ترین کشور قاره آفریقا شناخته می گردد و محل قرارگیری آن در نزدیکی 1500 کیلومتری قاره آفریقا است. سیشل در اصل اشاره به مجموعه جزایری دارد که در قاره آفریقا و اقیانوس هند واقع شده و از جمله مقاصد ثروتمندان اروپایی به شمار می رود. مرکز این کشور تحت عنوان ویکتوریا شناخته می گردد که محل قرارگیری آن، جزیره ای به نام ماهه است. پهنا و درازای این جزیره در حدود 8 کیلومتر و 27 کیلومتر محاسبه شده است.

سیشل از نظر آب وهوایی منطقه ای استوایی و ملایم به نظر می رسد و دمای آن بین 24 تا 31 درجه سانتی گراد متغیر است. این کشور در طول سال رطوبت بالایی داشته و همین مسئله سبب شده که گیاهان زیادی در این منطقه رویش پیدا نمایند. به دلیل آب وهوای استوایی، امکان بازدید از سیشل در همه طول سال وجود داشته و مناسب ترین فصول جهت سفر به این کشور را می توان بین نوامبر (آبان) تا آوریل (اردیبهشت) دانست. در این زمان، آب وهوا خشک و کم باران بوده و کمتر ممکن است بارش های شدید اتفاق بیفتد. شما در این فصول می توانید تفریحاتی همچون غواصی، شنا، تفریحات دریایی و طبیعت گردی را تجربه کنید.

نحوه سفر به سیشل

برای اینکه بتوانید به سیشل سفر کنید، باید پیروز به طی کردن مراحل متفاوتی همچون رزرو بلیط هواپیما، رزرو محل اقامت، برنامه ریزی سفر و… شوید. انجام این مراحل بی شک برای شما چالش برانگیز خواهد بود و برای اینکه بتوانید این روند را تسریع ببخشید، تور سیشل یک گزینه مناسب است. این مراحل به توضیح زیر هستند:

  • پرواز: امکان سفر به سیشل به واسطه پروازهای بین المللی وجود داشته و اغلب فرودگاه های سیشل در جزیره ماهه قرار گرفته اند. خبر خوب این است که با خرید تور این کشور، رزرو پرواز از پیش برای شما انجام خواهد شد.
  • حمل و نقل: در جزایر سیشل شما می توانید به یاری اتوبوس ها، تاکسی ها، قایق ها و هواپیماها به نقاط مختلف جزیره بروید.
  • برنامه ریزی توریستی: سیشل دارای فعالیت های تفریحی بسیاری بوده که از جمله آن ها می توان به شنا، غواصی، بازدید از پارک های ملی، تفریحات آبی و… اشاره نمود. قبل از اینکه به این کشور سفر کنید، بهتر است برای تفریحات خود در جزیره برنامه ریزی کنید.
  • اقامت: در سیشل هتل ها و مکان های اقامتی بسیاری دیده می گردد و در صورت سفر با تور سیشل، رزرو برترین هتل ها از پیش برای شما انجام خواهد شد.

ویزای سیشل

ایرانیان جهت سفر به سیشل احتیاجمند ویزا نیستند و امکان سفر به سیشل به مدت سه ماه بدون داشتن ویزا وجود دارد. در اصل، شهروندان هیچ کشوری جهت سفر به این کشور احتیاج به ارائه درخواست ویزا نخواهند داشت؛ اما کشور سیشل برای ورود افراد سختگیری های زیادی لحاظ نموده و در زمان ورود به این کشور امکان دارد دیپورت شوید. شما در زمان ورود به این کشور باید بلیط برگشت خود را ارائه دهید تا اطمینان حاصل نمایند که شما پس از سرانجام سفر، به کشور خود بازخواهید گشت. جدای از مسئله بلیط برگشت، شما باید مدرک رزرو هتل برای همه روزهای اقامت خود را نیز ارائه دهید. البته چنانچه شما برای سفر به این کشور تور سیشل را انتخاب نموده باشید، در همان ابتدای ورود، مدارک لازم را با اطمینان خاطر ارائه می دهید.

آیا سیشل دارای پرواز مستقیم به ایران است؟

متاسفانه شما نمی توانید سفری مستقیم از ایران به سمت سیشل داشته باشید. پس از رزرو بلیط هواپیما به وسیله خودتان یا تور سیشل، خواهید دید که ابتدا سفری به دبی دارید و پس از آن، به سمت سیشل حرکت می کنید. مقصد نهایی این سفر، فرودگاه جزیره ماهه در سیشل است. امروزه همه پروزهای ایران به سیشل حداقل شامل یک یا دو توقف در کشورهای متفاوت می گردد .

حمل و نقل عمومی در کشور سیشل

کشور سیشل در مقایسه با دیگر کشورهای جهان از نظر سیستم حمل ونقل عمومی با محدودیت بیشتری برخوردار بوده؛ البته همچنان شما می توانید به یاری انواع انتقالات عمومی در سطح شهرهای آن جابه جا شوید. بعلاوه در برخی جزایر و منطقه ها آن امکان دارد شاهد استفاده از قایق ها و هواپیماهای کوچک جهت انتقال میان جزایر باشیم. برای اینکه اطلاعات دقیق تری در زمینه سیستم حمل ونقل عمومی در هر منطقه یا جزیره کسب کنید، می توانید از اطلاعات هتل خود یا منابع محلی استفاده نمایید. از جمله شیوه های حمل ونقل عمومی این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اتوبوس: حمل ونقل عمومی اصلی در برخی از جزایری همچون ماهه و پراسلین اتوبوس است.
  • تاکسی ها: از جمله راه های مناسب حمل ونقل می توان به استفاده از تاکسی اشاره نمود. تاکسی های محلی در بیشتر منطقه ها شهری و توریستی یافت می شوند.
  • رانندگی خودرو: در صورتی که مایل هستید در زمینه جابه جایی انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید، می توانید اقدام به اجاره خودرو کنید.
  • دوچرخه: در برخی منطقه ها نیز دوچرخه سواری روشی سبک و سرگرم نماینده جهت حمل ونقل محسوب می گردد.

کلام آخر

اگر قصد سفر به سیشل به عنوان کوچک ترین کشور قاره آفریقا را دارید، بهتر است بدانید که سیشل از جمله کشورهایی بوده که برای سفر به آن، احتیاجمند دریافت ویزا نخواهید بود. البته در زمان ورود به این کشور، شما باید بلیط برگشت خود به همراه مدرک رزرو محل اقامت برای تمام روزهای اقامتی خود در این کشور را جهت اطمینان از برگشتتان به وطن ارائه دهید . در طول سفرتان در سیشل نیز می توانید از انواع حمل ونقل های عمومی همچون اتوبوس، تاکسی، کرایه خودرو، دوچرخه و… جهت جابه جایی بهره ببرید. با شرکت در تور سیشل نیز شما می توانید سفر راحت و بدون دغدغه ای را تجربه کنید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2180

به "چگونه به سیشل سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به سیشل سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید