چگونه پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، پیاز داغ یک مکمل آشپزی برای غذاهای ایرانی ست؛ درست مانند سیر که برای پخت انواع غذاهای ایتالیایی یک ماده ضروری و پرکاربرد محسوب می شود. اضافه کردن پیاز سرخ شده به غذا عطر و طعم اشتهابرانگیزی می دهد و طعم آن را لذیذتر و خوشمزه تر می کند. بهترین و باکیفیت ترین پیاز سرخ شده برای غذا، پیاز داغ طلایی است؛ زیرا طعمی کاراملی و شیرین دارد.

چگونه پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟

معمولا این نوع پیازداغ، هم مجلسی تر است و هم داخل غذا و برای تزئین غذاهایی نظیر آش رشته مورد استفاده قرار می گیرد. تهیه پیاز داغ طلایی خانگی بسیار ساده بوده و خوشمزه تر و تردتر از نمونه های بسته بندی شده در فروشگاه هاست. برای تهیه این چاشنی باید به عواملی نظیر درجه حرارت، حجم روغن مصرفی، کیفیت پیاز و ضخامت برش های آن توجه داشت.

اگر پیاز داغ شما بسوزد، تلخی آن می تواند روی مزه غذا تاثیر بگذارد. از همین رو در ادامه به مواردی می پردازیم که شما را به یک آشپز کاربلد و حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

دستور پخت پیاز داغ خوشمزه برای مهمانی ها

مواد لازم برای دستور پخت پیاز داغ (غذای 8 نفره):

  • 3 عدد پیاز خلال شده
  • 3 الی 4 قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی
  • نمک

طرز تهیه پیاز داغ ترد و چیپسی:

  • بخش انتهایی پیاز را به صورت کامل جدا کنید و پیاز ها را به صورت خلال های باریک برش بزنید.
  • مقداری آب داخل قابلمه بریزید و آن را به جوش بیاورید. سپس پیازها را اضافه کنید و کمی نمک روی آن ها بریزید. بگذارید پیازها به مدت 5 دقیقه داخل آب بجوشند.
  • در مرحله بعد، پیازها را از آب بیرون آورید و به کمک دستمال حوله ای، اجازه دهید آب اضافی آن ها خارج شود.
  • یک تابه مناسب انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید. سپس تابه را روی حرارت بالا قرار دهید و بعد از داغ شدن روغن، پیازها را داخل آن بریزید. بعد از اینکه رنگ پیازها کمی تغییر کرد و بافتشان ترد شد، حرارت را کم کنید و تا وقتی که طلایی رنگ شوند، هر از گاهی پیازها را هم بزنید.

آماده سازی مواد اولیه 3-2 دقیقه و پخت پیاز داغ 10-5 دقیقه زمان لازم دارد.

طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن

دستور پخت پیاز داغ در تابه رژیمی

  1. یک پیاز را به شکل دلخواه خود داخل یک تابه رژیمی بریزید.
  2. در آن را ببندید تا به وسیله بخاری که ایجاد می کند، پیاز شما نرم شود.
  3. آبی که از پیاز خارج می شود، شرایط لازم برای سرخ شدنش را فراهم می کند.
  4. وقتی به خوبی آب از پیاز خارج شد، مدام آن را هم بزنید تا رنگ بگیرد.

طرز تهیه پیاز داغ در مایکروفر

  1. به مقدار دلخواه، پیاز را خلال یا نگینی کنید و در یک ظرف پیرکس مقاوم به حرارت بریزید. به گونه ای پیازها را در ظرف بریزید که روی هم انباشته نشوند.
  2. در این مرحله مایکروفر را روی قدرت 900 وات و برای 5 دقیقه تنظیم کنید. مقدار خیلی کمی روغن (1 قاشق غذاخوری) روی پیازها اسپری کنید و سپس آن ها را داخل مایکروفر قرار دهید.
  3. وقتی 5 دقیقه به انتها رسید، پیازها را از داخل دستگاه خارج و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. مجددا پیازها را داخل مایکروفر قرار دهید و 3 دقیقه دیگر بگذارید تا حرارت ببینند.
  4. وقتی 3 دقیقه به انتها رسید، نوبت رنگ آمیزی می رسد. مقداری زردچوبه به پیازها اضافه و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. برای آن که یک پیاز طلایی به دست آید، ظرف را به مدت 2 دقیقه در مایکروفر حرارت دهید.
  5. پس از اتمام 2 دقیقه، پیازها را خارج کنید، هم بزنید و به مدت 1 دقیقه دیگر در مایکروفر قرار دهید.
  6. طرز تهیه پیاز داغ رژیمی به انتها رسید!

بهترین پیاز برای پیاز داغ کدام است؟

عموما افراد برای پخت وپز، از پیازهای متفاوتی استفاده می کنند یا بهتر بگوییم از هر پیازی که داخل خانه باشد، استفاده می کنند. اما بهترین پیاز برای پیاز داغ، پیاز زرد است. این پیاز به د لیل بوی تند و تیزی که دارد، بیشتر از سایر پیازها برای دستور پخت پیاز داغ توصیه می شود.

و اما یک سوال مهم:

چگونه پیاز سرخ کنیم؟ بخش بعدی را از دست ندهید.

نکات طلایی برای سرخ کردن پیاز مجلسی

  • برای اینکه تمام برش های پیاز، یک دست سرخ شوند و از سوختن آن ها جلوگیری شود، باید داخل روغن داغ با حرارت کم، آن ها را هم بزنید تا کم کم طلایی رنگ شوند.
  • می توانید پیش از سرخ کردن پیازها، به جای آب، مدتی آن ها را داخل شیر بریزید و پس از چند دقیقه پیازها را خارج و با دستمال آن ها را کاملا خشک کنید.
  • برای خوش رنگ کردن پیاز داغ می توانید مقداری زردچوبه یا زعفران به آن اضافه و عطر و طعم آن را دوچندان کنید.
  • بهتر است تابه ای که برای سرخ کردن انتخاب می کنید با حجم پیازها متناسب باشد. همچنین بهتر است از تابه های چدنی یا گرانیتی برای سرخ کردن پیازها استفاده کنید.
  • نقطه دود روغنی که برای سرخ کردن پیازها استفاده می کنید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای اینکه پیازها به شکلی یکسان، سرخ و طلایی رنگ شوند، باید به مدت 5 تا 7 دقیقه داخل روغن داغ حرارت ببینند. اگر روغن شما نقطه دود بالایی نداشته باشد، خیلی سریع دود می شود و پیاز داغ شما هم بوی نامطلوبی به خود خواهد گرفت. پس سعی کنید از روغن مناسب و مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1938

به "چگونه پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پیاز داغ مجلسی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید