کرمان از قطب های گردشگرپذیر کشور است

به گزارش مجله پیامک مسعود، زهرا احمدی پور گفت: کرمان با داشتن پنج اثر در فرصت میراث جهانی از قطب های گردشگرپذیر کشور محسوب می گردد.

کرمان از قطب های گردشگرپذیر کشور است

به گزارش خبرنگاران، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر به شهرستان قلعه گنج در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر استان کرمان با داشتن پنج اثر در فرصت میراث جهانی، از قطب های گردشگرپذیر کشور محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان نیز ظرفیت های زیادی برای توسعه گردشگری منطقه دارد، اضافه نمود: از جمله می توان به تپه های باستانی کنار صندل جیرفت اشاره نمود.

احمدی پور با اشاره به توانمندی های استان کرمان در سایر حوزه ها توضیح داد: در حال حاضر صنایع دستی بومی و محلی استان کرمان از صندلی مناسبی برخوردار است و می تواند در بحث اقتصاد مقاومتی از آن به بهترین شکل بهره برداری کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان میراث فرهنگی بر روی صندوق های خرد است، اظهار کرد: بدون شک صندوق های خرد می توانند به صنایع دستی و هنرهای سنتی یاری نمایند و ظرفیت را برای اقتصاد مقاومتی فراهم سازند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با ابراز خرسندی از انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اضافه نمود: بر این اساس استان به هشت منطقه اقتصاد مقاومتی تقسیم شده که باید به طور ویژه، مباحث گردشگری هدف گذاری شوند.

وی کویر لوت کرمان را فرصتی برای توسعه گردشگری ایران برشمرد و اعلام نمود: با توجه به ثبت جهانی این اثر، باید از فرصت های موجود با یک برنامه ریزی مدون بهره لازم را برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 619

به "کرمان از قطب های گردشگرپذیر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان از قطب های گردشگرپذیر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید