کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز

به گزارش مجله پیامک مسعود، سه نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد معماری منظر دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، پیروز به کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری منظر دیجیتال شدند.

کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سه تن از دانشجویان کارشناسی ارشد معماری منظر دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، پیروز به کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری منظر دیجیتال شدند.

فرشاد عسکری، رویا نعامی پوران و زهرا شیرزادیان دانشجویان ارشد رشته معماری منظر با ارائه طرحی ترکیبی از مباحث معماری منظر، معماری دیجیتال و مباحث نوروتکچر (تلفیق علوم اعصاب، معماری و تکنولوژی که یک کارگروه در بخش تک لب دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز است) پیروز به کسب رتبه اول این مسابقه بین المللی در بخش ایده پردازی نوین منظرین در قالب پوستر (مشترکا با تیمی از دانشگاه های کلمبیا و ویرجینیای آمریکا) شده است.

این طرح برتر در میان 43 طرح ارائه شده، با بررسی و نظر تخصصی 15 داور انتخاب شده است.

این کنفرانس معتبر علمی (DLA Digital Landscape Architecture)، از سال 1999 تا 2017 سابقه فعالیت دارد و از سال 2018 به صورت منظم و سالانه برگزار شده است. کنفرانس سال جاری (2021) در تاریخ 26 تا 28 ماه می، ازسوی دانشگاه Anhalt آلمان با بیش از 400 شرکت کننده از 45 کشور جهان با حضور ناظران و داوران به صورت مجازی برگزار شده است.

این کنفرانس بین المللی به صورت سالانه در دانشگاه های مختلف با تمرکز بر موضوعات نوین و معاصر معماری منظر دیجیتال برگزار شده که سال جاری در دانشگاه Anhalt آلمان با دو موضوع معماری منظر دیجیتال و معماری منظر انعطاف پذیر، طی مدت سه روز به صورت مجازی در جریان بود.

گفتنی ا ست در این کنفرانس به مباحثی همانند معماری منظر دیجیتال و ابزار های مورجهانز برای یاری به چالش های گسترده معماری منظر انعطاف پذیر و تغییرات جهانی پرداخته شده است.

مهندس فرشاد عسکری در مورد چگونگی اجرای این طرح گفت: در این تحقیق بررسی داده های به دست آمده، از ابزار های سنجش شاخص های نورولوژیک و بیولوژیک اجرا شده است که نتایج حاصل شده از آن ها امکان تجزیه و تحلیل چندجانبه داده ها و سپس تدوین یک رابط نرم افزاری همه گیر به یاری علم اینترنت اشیا (IOT)، با رویکرد سلامت روان و رفاه اجتماعی کاربران در محیط های منظر شهری و طبیعی را فراهم می نماید.

وی اضافه کرد: به ویژه پس از شرایط شیوع بیماری کرونا و عوارض روحی و روانی ناشی از آن و بالطبع، احتیاج های تازهی که با خود در پی آورد. آزمایشات صورت گرفته در این تحقیق در پی معرفی روشی نوین برای پیداکردن برترین و مناسب ترین فضا ها متناسب با احتیاج های مخاطب است.

دانشجوی معماری دانشگاه شیراز گفت: حجم زیاد داده های دریافتی از محیط های شهری و طبیعی این احتیاج را برای مخاطب ایجاد می نماید که داده های دریافتی از محیط برایش دسته بندی شوند تا بتواند به صورت بهینه تر از آن ها بهرمند گردد.

عسکری در پایان گفت: این پروژه علمی با استفاده از ابزار نوروساینس و بررسی داده های آن ها رویکردی تازه برای تسهیل طبقه بندی داده ها را به عرصه علم منظر دیجیتال آورده است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1587

به "کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مقام نخست مسابقه بین المللی کنفرانس معماری از سوی دانشجویان دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید