کشف مقبره های حیرت انگیز شکارچیان کوسه که با دست و پا های اضافی دفن شده اند!

به گزارش مجله پیامک مسعود، ده ها گور بسیار منحصربه فرد از یک جامعه پرویی شکارچی کوسه، باستان شناسان را نه فقط به خاطر اشیاء فلزی ارزشمند و گلدان های سرامیکی عجیب موجود در آن ها، بلکه بخاطر اندام های انسانی اضافه ای که درونشان بود، شگفت زده نموده اند (تصویر نمایه مردی را نشان می دهد که با دو پای چپ اضافه دفن شده).

کشف مقبره های حیرت انگیز شکارچیان کوسه که با دست و پا های اضافی دفن شده اند!

به گزارش فرادید، بیش از 50 گور و یک سکونتگاه کوچک ساحلی متعلق به فرهنگ Virú در سال 2018 در شهر Huanchaco در ساحل شمالی پرو کشف شد. ویکتور کامپانیای باستان شناس، سرپرست این کاوش می گوید: این یک دهکده ماهیگیری پیچیده کوچک است.

مقبره یک شکارچی باستانی که همراه با قلاب های ماهیگیری اش دفن شده

فرهنگ کمتر شناخته شده Virú که به خاطر دره Virú که از کوه های آند تا اقیانوس آرام امتداد دارد، نام گذاری شده، بین سال های 100 تا 750 پس از میلاد در این منطقه بالید، تا این که Moche کنترل منطقه را به دست گرفت.

حدود 30 گور از 54 گور یافت شده نه تنها شامل اسکلت های کامل، بلکه شامل بخش های اضافی بدن نیز می گردد. بیشتر اندام های اضافه بازو ها و پا ها هستند. در یک مورد، یک فرد بالغ دست نخورده دفن شده بود، همراه با دو پای چپ اضافی که درست در کنار جسد دفن شده بودند.

گلدانی که در یکی از گور ها یافت شده و تصویر یک میمون را روی دسته خود دارد

مطالعه اولیه نشان داد بسیاری از بقایا، نشان دهنده شواهدی از تروما هستند، از جمله آثار بریدگی وجراحت. کامپانیا می گوید افرادی که آسیب دیده بودند به احتمال زیاد با اندام های اضافی دفن شده بودند.

در حال حاضر، باستان شناسان فقط می توانند در خصوص انگیزه این تدفین های غیرعادی حدس بزنند. یک حدس آن ها این است که اندام های اضافی شاید به عنوان قربانی کنار متوفی دفن می شدند تا او را تا زندگی پس از مرگ همراهی نمایند. تحقیقات آزمایشگاهی آینده معین خواهد نمود که آیا بین افراد مدفون و صاحبان قسمت های اضافی بدن، هیچ ارتباطی وجود داشته است یا خیر.

میراث ماهیگیران

گور های Virú دارای انواع گورنهاده ها نیز بود، از جمله ظروف سرامیکی زینت شده با صورت های انسان و جزئیات عجیب و غریب حیوانات، جواهرات و ورقه های مسی تاشده در دهان یا دست متوفی. از جالب ترین یافته های کامپانیا تا کنون، یک قلاب ماهی مسی بسیار بزرگ (به طول چهار اینچ) است که با ورق طلا پیچیده شده است.

این قلاب مسی بزرگ با نواری از طلا که به دور مرکز میله آن پیچیده شده، شاهدی بر میراث ماهیگیری این منطقه است.

مقدار قلاب برای به دام انداختن ماهی های بزرگ و کوسه ها مناسب است. ماهیگیری در این منطقه ساحلی شمال پرو که اطراف مرکز منطقه ای تروخیلو واقع شده است، سنتی دیرینه است.

یک مقبرۀ کوسه در سایت باستانی پامپا لاکروز

سال 2010، معبدی 3500 ساله در این منطقه کشف شد که شکارچیان کوسه در منطقه هوآنچاکو از آن استفاده می کردند. شواهدی یافت شده از قایق های حصیری نیز یافت شده که هنوز هم ماهیگیران هوآنچاکو از آن استفاده می نمایند؛ این قایق ها دست کم چهار هزار سال قدمت دارند.

نزدیک به یک دهه بعد، پریتو یک سکوی تشریفاتی 1500 ساله را در سایت پامپا لا کروز در هوآنچاکو روی تپه ای بر فراز اقیانوس آرام کشف کرد. زیر این سکو، 9 کوسه و بعلاوه جفت های ماهی تن زردباله (گیدر)، آفتاب ماهی و نهنگ کوگیا دفن شده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2135

به "کشف مقبره های حیرت انگیز شکارچیان کوسه که با دست و پا های اضافی دفن شده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مقبره های حیرت انگیز شکارچیان کوسه که با دست و پا های اضافی دفن شده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید