کشف گاز خنده در فضا نشانه وجود موجودات فضایی است

به گزارش مجله پیامک مسعود، دانشمندان معتقدند که گاز خنده به عنوان یکی از نماد های زیستی نادیده گرفته شده است.

کشف گاز خنده در فضا نشانه وجود موجودات فضایی است

نشانگر های زیستی معمولاً شامل گاز هایی هستند که در جو زمین به وفور یافت می شوند، اکسیژنی که در اثر فتوسنتز فراوری می گردد و متان حاصل از تجزیه مواد آلی به عنوان امیدوارنماینده ترین نماد های زیستی برای حیات در سیارات فراخورشیدی یا سیارات خارج از منظومه شمسی توصیف می شوند.

اما اختر زیست شناسان در دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید (UCR) معتقدند که این گاز تا حد زیادی به وسیله جامعه علمی به عنوان یک شاخص حیات نادیده گرفته شده است؛ به گونه ای که دکتر ایدی شوترمن استاد گروه علوم زمین شناسی و ستارگان دانشگاه کالیفرنیا می گوید: تعداد کمی از پژوهشگران به صورت جدی در خصوص گاز اکسید نیتروژن یا همان گاز خنده به عنوان شاخص زندگی فکر نموده اند، اما ما فکر می کنیم این رویکرد اشتباه باشد.

اکسید نیتروژن به عنوان یک مسکن استفاده می گردد که معمولاً با مطب دندانپزشکی مرتبط است و بعلاوه به عنوان گاز خنده مورد استفاده قرار می گیرد.

این تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر شوترمن پس از محاسبه مقدار اکسید نیتروژنی که موجودات زنده می توانند در سیاره ای شبیه زمین فراوری نمایند به این نتایج رسیده اند. آن ها مدل هایی ساختند که شبیه سیاره ای دیگر در اطراف ستاره های مختلف است. این مدل ها مقدار گاز خنده ای را که به وسیله تلسکوپ فضایی جیمز وب در این سیارات فراخورشیدی سنگی و زمین مانند قابل شناسایی است، به نمایش گذاشته اند.

منبع: الیوم السابع

خبرنگاران فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2018

به "کشف گاز خنده در فضا نشانه وجود موجودات فضایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گاز خنده در فضا نشانه وجود موجودات فضایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید