کلکسیون قبرهای تاریخی در پرلاشز پاریس

به گزارش مجله پیامک مسعود، در کنار قبرستان های مشهوری چون هایگیت لندن، نوودویچی روسیه، کرپشی، قبرستان پرلاشز پاریس اسم و آوازه بلندتری دارد . قبرستانی که محل دفن افراد مشهور فرانسوی و دیگر چهره های معروف جهان اعم از سارا برنارد، ژرژ ملیس، ساموئل هانمن، میگل آنخل آستوریاس و حتی چهره های مشهور ایرانی مانند صادق راهنمایی و غلامحسین ساعدی هست.

کلکسیون قبرهای تاریخی در پرلاشز پاریس

پیشینه این قبرستان تاریخی که انتخاب گردشگران خارجی و داخلی شهر پاریس است، به سال 1804 بر می گردد. قبرستانی که به واسطه دور بودن از مرکز شهر در سال های نخست مورد اقبال چندانی قرار نگرفت و مسئولان قبرستان تصمیم دریافتد تا برای استقبال مردم نسبت به انتقال اجساد دو تن از افراد مشهور پاریس به این قبرستان اقدام نمایند. همین شد فتح بابی برای خاکسپاری چهره های مشهور در این قبرستان و پیشی دریافت مردم برای دفن عزیزانشان کنار چهره های شناخته شده.

یکی از ویژگی های این قبرستان که به جاذبه های گردشگری آن افزوده، مجسمه های شکیل و بزرگی است که توسط خانواده های سرشناس و مشهور کنار مزار عزیزانشان احداث شده و باعث شده اند تا منظره ای تماشایی در این قبرستان خلق گردد. پرلاشز که در واقع بزرگترین گورستان پاریس است به سبک باغ های انگلیسی ساخته شد. این باغ البته در گذشته محل استراحت پدر لاشز کشیش مورد علاقه لویی چهاردهم بود که در سال 1803 خریداری شد تا الکساندر تئودور برونیار، معمار مشهور فرانسوی آن را طراحی و احداث کند، هر چند عمر الکساندر آنقدر نبود تا شاهد افتتاحیه این اثر هنری زیبای خود باشد.

عده ای معتقدند این قبرستان به واسطه آزادی دفن اموات با هر دین و مسلک، نماد برابری انسانهاست. عده ای هم معتقدند وجود دیوار معروف کماندر که در 28 مه 1871 تعداد 147 نفر از رهبران احزاب پاریس پای آن به گلوله بسته شدند، این قبرستان را به نماد آزادی خواهی تبدیل نموده است.

آمارها حکایت از آن دارند که این قبرستان که خیل عظیم سربازان جنگ دنیای اول و شخصیت های بزرگ تاریخی و اجتماعی دنیا را در وسعتی به بزرگی 44 هکتار زیر سایه سار 5 هزار درخت در دل خود جای داده، بیشترین بازدید نماینده را در دنیا دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 195

به "کلکسیون قبرهای تاریخی در پرلاشز پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلکسیون قبرهای تاریخی در پرلاشز پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید