20 سال زندان برای معترض آمریکایی به اتهام حمله به دادگاه فدرال

به گزارش مجله پیامک مسعود، شخصی که در جریان اعتراضات شهر پورتلند آمریکا یک وسیله انفجاری عظیم را به سمت دادگاه فدرال این شهر پرتاب نموده بود به اتهام ایجاد حریق عمدی به 20 سال زندان محکوم شده است.

20 سال زندان برای معترض آمریکایی به اتهام حمله به دادگاه فدرال

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری دانشجو، دفتر دادستان ایالت اورگان آمریکا روز گذشته (آدینه) در بیانیه ای گفت نوجوانی 18 ساله به نام گابریل آگارد بریهل به دلیل پرتاب یک وسیله انفجاری عظیم به سمت دادگاه فدرال شهر پورتلند در جریان اعتراضات این شهر، متهم شناخته شده است.

به نوشته وبگاه راشا تودی، گفته می گردد این شخص در جریان این اعتراضات سه شنبه هفته گذشته یک وسیله انفجاری عظیم را به سمت دادگاه فدرال این شهر پرتاب نموده است.

دادستان های ایالت اورگان بر این باورند که این انفجار می توانست مأموران پلیس، دیگر معترضان و حتی خود فرد که در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند را به شدت مجروح کند.

یکی از کلانتر های این شهر گفته: فرصت طلبان خشن که دست به اقدامات خشونت آمیز و خطرناکی مانند آتش سوزی می زنند، باید بدانند که عواقب شدیدی در انتظار آنان خواهد بود.

این نوجوان گفته که او از قدرت این وسیله انفجاری مطلع نبوده و فکر نموده زمانی که آن را از یک معترض دیگر تحویل گرفته، یک وسیله آتش بازی کوچک بوده است.

به گفته دادستان های این ایالت، هویت این متهم به لطف آنالیز های اینترنتی و از طریق جلیقه ای که مادرعظیم متهم به او داده بوده شناخته شده است.

مادرعظیم متهم گفته این جلیقه را برای نوه اش که در مرکز شهر در حال اعتراض است هدیه گرفته و او هر شب از آن استفاده می نماید و می گوید کارآمد است.

بسیاری از شهر های آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) بعد از قتل نژادپرستانه فردی سیاه پوست به نام جورج فلوید صحنه اعتراضات گسترده هستند.

بر اساس گزارش رسانه ها شهر پورتلند آدینه شب، شاهد شصت و سومین شب اعتراضات بود.

دونالدترامپ رئیس جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیرو های فدرال از ایالت اورگان تهدید نموده است، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات انتها دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد نمود.

نظامیان فدرال آمریکا هفته قبل با دستور دولت مرکزی، وارد ایالت اورگان شده بودند تا ضمن محافظت از ساختمان های دولتی، تظاهرات ضد نژادپرستی در پورتلند را سرکوب نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1012

به "20 سال زندان برای معترض آمریکایی به اتهام حمله به دادگاه فدرال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 سال زندان برای معترض آمریکایی به اتهام حمله به دادگاه فدرال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید