شروع برنامه حذف تدریجی هپاتیت C از کشور

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، دکتر رضا ملک زاده امروز در حاشیه برنامه راه اندازی واحدهای مالکیت فکری در دانشگاه های علوم پزشکی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امروز روز جهانی هپاتیت است و سازمان بهداشت جهانی بر کنترل این بیماری تاکید دارد.

شروع برنامه حذف تدریجی هپاتیت C از کشور

وی اضافه نمود: ما بیشتر بیماری های عفونی را در کشور کنترل نموده ایم اما هنوز برای هپاتیت با شیوع بیشتر آن مواجهیم. در خصوص هپاتیت ب واکسن وجود دارد و واکسیناسیون آن در حال اجرا است. اما در خصوص هپاتیت C واکسنی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: برنامه حذف تدریجی هپاتیت Cاز شهر رفسنجان شروع می گردد و این کار برای تمامی افرادی که بیشترین احتمال ابتلاء برای آنها وجود دارد اجرا می گردد. تمام کسانی که در زندان ها هستند، معتادان و افراد حاضر در کمپ های ترک اعتیاد که ممکن است به این بیماری مبتلا باشند شناسایی می شوند.

وی اضافه نمود: پس از شناسایی که پیش بینی می گردد حدود 500 بیمار باشند، این افراد رایگان به یاری مردم و خیرین درمان می شوند.

ملک زاده اعلام نمود: این برنامه الگویی برای کل کشور خواهد بود تا به طور تدریجی هپاتیت C از کشور حذف گردد.

وزیر بهداشت همچنین در جمع خبرنگاران درباره شروع برنامه حذف تدریجی هپاتیت C از کشور گفت: هپاتیت C بیماری بود که در بعضی از گروه های پرخطر از جمله معتادان تزریقی و زندانیان شایع است که البته خوشبختانه با دارو قابل درمان است اما می تواند دیگران را مبتلا کند.

وی یادآور شد: 30 سال پیش من در معیت دکتر ملک زاده پروتکل واکسیناسیون هپاتیت را که در آن موقع شیوع بالایی در کشور داشت و موجب شده بود سرطان های اولیه کبد هم در کشور بالا باشد، اجرا کردیم. به این ترتیب هم سرطان ها به شدت کاهش یافت، هم با واکسیناسیون هپاتیت B این بیماری در کشور کنترل شد.

وزیر بهداشت اعلام نمود: گام دیگر درباره بیماری هپاتیت C از امروز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و سرپرستی پژوهشگاه گوارش و کبد شروع می گردد و برنامه حذف این بیماری به یاری خیرین و تأمین داروهای بیماران شروع خواهد شد و امیدواریم پس از حذف هپاتیت B، شاهد حذف هپاتیت C نیز از کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 162

به "شروع برنامه حذف تدریجی هپاتیت C از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع برنامه حذف تدریجی هپاتیت C از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید