شروع ثبت سفارش کتاب های درسی از 27 فروردین

به گزارش مجله پیامک مسعود، ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب های درسی سال تحصیلی 1403-1402 برای تمام پایه ها و رشته های تحصیلی - به جز پایه های ورودی- از روز 27 فروردین امسال شروع می گردد.

شروع ثبت سفارش کتاب های درسی از 27 فروردین

به گزارش ایسنا، ثبت سفارش کتاب ­های درسی سال تحصیلی 1403-1402 دوره های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب ­های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش ­آموزان استعداد های درخشان و بعلاوه کتاب ­های درسی دانش­ آموزان استثنایی از چند روز آینده شروع می گردد.

برای گروه میان پایه (پایه های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از 27 فروردین تا 26 خردادماه فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از پنج تیر تا 10 شهریور ماه انجام می گردد.

ثبت سفارش کتب درسی به صورت اینترنتی و به وسیله سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com، برابر جدول تقویم زمانی زیر صورت می پذیرد:

مخاطبان می توانند به وسیله یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب های درسی اقدام کنند.

1ـ با توجه به اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانش آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام می گردد، مدارس می بایست آخرین شرایط اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموزان را در سامانه سیدا به روزرسانی و در اولین فرصت، دانش ­آموزان را برای سال تحصیلی 1403-1402 ثبت ­نام کنند.

2ـ دانش ­آموزان و اولیای آنها، در صورت تمایل می ­توانند به وسیله سامانه مذکور برای ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش آموز و رمز عبور آن ها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش ­آموز است.

3ـ مدیران مدارس موظفند به وسیله سامانه مربوطه پس از ثبت نام بسته اصلی دانش آموز، نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش ­آموزان جهت کتاب های درسی انتخابی، هدیه های آسمان (ویژه اقلیت های دینی)، ضمیمه پیغام های آسمان (ویژه اهل سنت) و استعداد درخشان اقدام کنند.

4ـ بهای کتاب­ های درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمت ­های پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

5ـ کتاب ­های درسی دانش ­آموزان تمامی دوره­ های تحصیلی، به وسیله مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش­ آموز قید شده توزیع می ­گردد.

6ـ در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش­ آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش به وسیله سامانه، به توضیح ذیل وجود دارد:

- در صورت جا به جایی دانش ­آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه های مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش ­آموز به طور اتوماتیک در سامانه اصلاح و کتاب های درسی دانش ­آموز در مدرسه نو تحویل می­ گردد.

- در صورت جابه جایی دانش ­آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسه ­های مبداء و مقصد، مدرسه مقصد و یا دانش­ آموز ملزم به اصلاح سفارش است، کتاب­ های درسی دانش ­آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه نو تحویل می ­گردد.

7ـ در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتاب های درسی دانش آموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی نو دانش آموز به مدرسه فراهم گردد.

8ـ در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا پایه یا رشته تحصیلی دانش­ آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، به توضیح ذیل اقدام گردد:

- مدرسه (مبداء) ملزم به ثبت حواله مرجوعی به منطقه و تحویل کتاب به منطقه است.

- منطقه ملزم به آنالیز و تایید حواله مرجوعی از مدرسه است.

- پس از تایید منطقه، مدرسه محل تحصیل (مقصد) و یا دانش ­آموز ملزم به اصلاح سفارش است تا امکان تحویل کتاب­ های درسی دانش­ آموز متناسب با پایه یا رشته تحصیلی یا مدرسه نو دانش ­آموز، به مدرسه فراهم گردد.

9ـ معلمان و دبیران، می ­توانند از تاریخ 15 مهر و دانش­ آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب­ های درسی احتیاج دارند از تاریخ اول آبان، فرآیند سفارش کتاب های درسی را از منوی سفارش تک جلدی کتاب های درسی و بسته های آموزشی در سامانه ثبت کنند تا به وسیله شرکت پست به آن­ها تحویل گردد، این خدمت تا30 بهمن ادامه خواهد داشت.

10ـ توزیع کتاب­ های هنرجویان شاخه فنی و حرفه ای به هنرجویان شاخه کاردانش ممنوع بوده و مسئولیت کمبود کتاب به دلیل توزیع نامناسب در استان و منطقه به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و منطقه می­ باشد.

11ـ تمامی عوامل توزیع استان، منطقه و مدرسه می­ بایست مواد آموزشی را مطابق با تقویم زمانی اعلامی و اطلاعات مندرج در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی توزیع کنند.

اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به وسیله شماره های مندرج در بخش پشتیبانی سامانه و دورنگار 88309266 آماده دریافت پیشنهادات و پاسخگویی به سؤالات مربوط است.

منبع: فرارو
انتشار: 15 فروردین 1402 بروزرسانی: 15 فروردین 1402 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2094

به "شروع ثبت سفارش کتاب های درسی از 27 فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت سفارش کتاب های درسی از 27 فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید