آغاز پرورش کپور با رهاسازی 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل از آغاز مجدد پرورش ماهی در استخرهای بتنی این واحد دانشگاهی با رهاسازی 2هزار و 500 قطعه بچه ماهی کپور خبر داد.

آغاز پرورش کپور با رهاسازی 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی

سید میر الله حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در بابل اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی کپور با وزن تقریبی 250 گرم در استخرهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل رها شده اند که پس از هشت ماه تغذیه و نگهداری، وزن آنها به 1/5 تا 2 کیلوگرم می رسد.

وی گفت: پرورش ماهی کپور در استخر بتنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با هدف بهره گیری دو منظوره از منابع آبی برای پرورش ماهی و آبکمک باغ مرکبات در قالب طرح پایلوت در مرکز تحقیقاتی رجه این واحد دانشگاهی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با بیان اینکه مرکز تحقیقاتی رجه دانشگاه آزاد اسلامی بابل از امکانات و زیر ساخت فیزیکی مناسبی برخوردار است، اضافه کرد: هدف از اجرای طرح آموزش و تولید و کمک به افزایش در آمد غیر شهریه ای است، واحد بابل توان پرورش ماهیان خاوکمک، زینتی، کپور و قزل آلا در استخرهای گرمابی و سردآبی خود را دارد که نشان از موفقیت و کسب تجربه بالا این واحد دانشگاهی است .

این مقام مسئول از اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی در راستای احیای مرکز تحقیقاتی رجه خبر داد و اضافه کرد: در این راستا نخستین قدم اساسی از سه پارامتر اساسی برداشته شده و از فعالیت ظرفیت های مرکز تحقیقاتی رجه در زمینه فعالیت های کشاورزی و بحث هتلینگ و یا مرکز بیمارستانی در آینده نزدیک خبر داد .

4117/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 961

به "آغاز پرورش کپور با رهاسازی 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پرورش کپور با رهاسازی 2 هزار و 500 قطعه بچه ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید