آوارگان داخلی در افغانستان طی 6 ماه به بیش از 200 هزار نفر رسید

به گزارش مجله پیامک مسعود، دفتر هماهنگی امور یاری های بشری سازمان ملل گفت که بر اثر تشدید ناامنی و خشکسالی در افغانستان، تعداد آوارگان داخلی این کشور به 205 هزار نفر رسیده است.

آوارگان داخلی در افغانستان طی 6 ماه به بیش از 200 هزار نفر رسید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر هماهنگی امور یاری های بشری سازمان ملل موسوم به اوچا در گزارشی اظهارداشت که بیش از 205 هزار نفر از منطقه ها اصلی خودشان در افغانستان به دیگر منطقه ها این کشور آواره شده اند.

این گزارش می افزاید که علاوه بر تشدید درگیری ها و جنگ، خشکسالی و حوادث طبیعی هم بیش از 24 هزار نفر را مجبور نموده است تا منطقه ها مسکونی خودشان را ترک نمایند.

بر اساس گزارش اوچا تنها طی یک هفتۀ اخیر بیش از 56 هزار نفر از شهفرایندان ولایت های قندز، تخار، بدخشان و بغلان در منطقه ها شمالی افغانستان به علت شدت جنگ ها، آواره شده اند.

سازمان ملل گفته است که در مجموع 123 هزار نفر یاری های فوری بشردوستانه دریافت نموده اند و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی سبب شده است تا فرایند ادمداد رسانی در بعضی منطقه ها متوقف گردد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم ماه گذشته در بیانیه ای گفت که از ابتدای سال 2021 میلادی بر اثر خشونت ها در افغانستان بیش از یکصد هزار نفر به آوارگان این کشور افزوده شده است.

با این حال، بر اساس بیانیه سازمان ملل، یاری های جامعه دنیای برای افغانستان هم رو به کاهش است و از فراخوان 123.5 میلیون دلار یاری تنها 24 درصد تامین شده است.

سازمان ملل از کشورهای دنیا خواسته بود تا از مردم افغانستان، آوارگان داخلی و پناهندگانی که این کشور را ترک نموده اند، حمایت نمایند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که دولت افغانستان هم به دلایل مختلف برای آوارگان داخلی در این کشور کاری انجام نداده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1609

به "آوارگان داخلی در افغانستان طی 6 ماه به بیش از 200 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوارگان داخلی در افغانستان طی 6 ماه به بیش از 200 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید