ابراز تاسف گوترش درباره فلج شدن شورای امنیت در حل بحران ها

به گزارش مجله پیامک مسعود، دبیرکل سازمان ملل درباره فلج شدن شورای امنیت سازمان ملل برای حل بسیاری از بحران های بین المللی ابراز تاسف کرد.

ابراز تاسف گوترش درباره فلج شدن شورای امنیت در حل بحران ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در مصاحبهیی با روزنامه زوددویچه سایتونگ، اعلام کرد که سازمان ملل می خواهد یک نقش رهبری را در بحث های مربوط به آب و هوا بر عهده گیرد. من خیلی در این راستا متعهد هستم.

وی تاکید کرد که تغییرات آب و هوا موضوع مهمی در این دوران است و دارای اولویت مطلق است. وی همچنین تاکید کرد که برای طرح پرداخت مالیات بر انتشار CO2 تلاش می کند و ضرورت این مسئله آشکار است.

وی شرح داد که البته لازم است که در عرصه های دیگر فشارهای مالی بر شهروندان کاهش یابد تا این مسئله را بپذیرند. اگر ما حالا به انسان ها بگوییم که باید مالیات بیشتری پرداخت کنید آن ها رد می کنند.

در آلمان مسئله اجرای طرح مالیات بر انتشار CO2 موضوعی بحث برانگیز است و احزاب دولت ائتلافی آلمان تا به حال در این باره به موضع واحدی دست پیدا نکرده اند.

گوترش در بخش دیگری از مصاحبه با روزنامه زوددویچه سایتونگ شرح داد که ما باید جهان را متقاعد کنیم که باید گرم شدن کره زمین را کاملا محدود کنیم.

دبیر کل سازمان ملل در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین به موضوعات دیگر از جمله تحولات خطرناک جهانی از طریق انقلاب دیجیتالی پرداخته و گفت: ما نمی دانیم در این وضعیت مثلا آیا شغل های بیشتری خلق شده و یا مشاغل بیشتری ازدست رفته است.

وی شرح داد که ما باید درباره ترس ها و نگرانی های مردم که از سوی مدل غلط جهانی شدن نادیده گرفته می شود صحبت کنیم. نابرابری ها افزایش یافته و در این میان برندگان و بازندگانی وجود دارند. یک خلا در این اوضاع ایجاد شده که در آن پوپولیسم و بیگانه ستیزان رخنه خواهند کرد.

گونرش همچنین درباره فلج شدن شورای امنیت در بسکمک بحران های جهانی ابراز تاسف کرده و همزمان تاکید کرد که سازمان ملل مهم ترین کمک کننده انسانی جهان است. وی تاکید کرد که به عنوان دبیر کل باید هر روز یک تعادل مهمی بین دیپلماسی و اصول سازمان ملل پیدا کند.

وی افزود: روابط ما در حال گسترش است. این دیگر آن جهان چند جانبه ای که ما می شناختیم نیست. این یک جهانی پر از هرج و مرج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 128

به "ابراز تاسف گوترش درباره فلج شدن شورای امنیت در حل بحران ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف گوترش درباره فلج شدن شورای امنیت در حل بحران ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید