اتحادیه اروپا دوشنبه درباره مصر تشکیل جلسه می دهد

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیران خارجه اتحادیه اروپا به منظور آنالیز پرونده های بین المللی از جمله شرایط حقوق بشر در مصر روز دوشنبه تشکیل جلسه می دهند. قرار است در این نشست پرونده دانشجوی ایتالیایی که سال 2016 در قاهره به قتل رسید، آنالیز گردد.

اتحادیه اروپا دوشنبه درباره مصر تشکیل جلسه می دهد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در زمستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این نشست به درخواست سازمان های حقوق بشری بین المللی غیر دولتی برگزار می گردد که روز پنجشنبه در پیغامی از کشورهای عضو اتحادیه خواستند یک آنالیز جامعی از روابط با مصر داشته باشند.

سازمان های دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و مرکز مطالعات حقوق بشر قاهره از جمله امضا نمایندگان این پیغام هستند.

در این پیغام از اتحادیه اروپا خواسته شده، اقداماتی که مدتهاست انتظار می رود به ویژه درخصوص اعلام عدم مسامحه با نادیده انگاری حقوق بشر توسط مصر اتخاذ کند.

خبرگزاری ایتالیایی آکی به نقل از یک منبع اروپایی مطلع خاطرنشان کرد، پرونده جولیو رجینی، دانشجوی ایتالیایی که چند سال پیش در قاهره به قتل رسید، در جلسه روز دوشنبه اتحادیه در بروکسل آنالیز می گردد.

این منبع که خواست نامش فاش نگردد، گفت، در این نشست وزیر خارجه ایتالیا گزارشی درباره پرونده ریجینی ارائه می دهد و سپس راجع به این پرونده نتیجه گیری می گردد و درمورد اتخاذ اقدامات بعدی نیز رایزنی می گردد.

مقامات ایتالیا همتایان مصری خود را به کوچک نشان دادن پرونده رجینی و کوشش برای فرار از مسوولیت خود در قبال قتل وی متهم می نمایند.

منبع مذکور گفت، این کشورهای عضو اتحادیه هستند که تصمیم نهایی را درباره اقدامات بعدی در قبال مصر می گیرند. پرونده رجینی برای ایتالیا و اتحادیه اروپا بسیار مهم است . اتحادیه به این باور رسیده که باید تحولات پرونده رجینی در صحبت ها از آینده روابط با قاهره مد نظر قرار بگیرد.

رجینی، دانشجوی ایتالیایی در دانشگاه کمبریج انگلیس که برای تحقیق درباره سندیکاهای مستقل مصر برای رساله دکتری خود به قاهره رفته بود، 25 ژانویه 2016 ناپدید شد و سوم فوریه جسد وی با آثار شکنجه روی آن پیدا شد.

پرونده قتل وی روابط میان دو کشور را متشنج کرد چرا که رم مقامات مصری را به عدم همکاری در تحقیقات و کوشش برای فرار از مسوولیت خود در قبال این حادثه متهم کرد و مسوولان مصری نیز بارها دست داشتن سرویس امنیتی در قتل رجینی را رد کردند. آنها در ابتدا گفتند، این دانشجوی ایتالیایی در تصادف رانندگی فوت نموده اما بعد خاطرنشان کردند، او به دست یک باند جنایتکار کشته شده است و پلیس این باند را نابود نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1306

به "اتحادیه اروپا دوشنبه درباره مصر تشکیل جلسه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا دوشنبه درباره مصر تشکیل جلسه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید