اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی توقف درگیری ها در لیبی را خواهان شدند

به گزارش مجله پیامک مسعود، اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا خواهان توقف فوری درگیری ها در لیبی و بازگشت به مذاکرات 5+5 شدند.

اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی توقف درگیری ها در لیبی را خواهان شدند

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا سه شنبه شب خواهان توقف فوری درگیری ها در لیبی شدند.

به گزارش الجزیره، اتحادیه اروپا و سه کشور مذکور طی بیانیه ای مشترک ضمن دعوت از گروه های درگیر در لیبی به توقف درگیری ها، از آن ها خواستند به فرایند مذاکرات 5+5 برگردند.

اتحادیه اروپا اخیراً اعلام نموده است که هرگونه راه حلی در لیبی باید اصول ثابت اعلام شده در نشست برلین یا همان مذاکرات 5+5 باشد.

در نشست برلین که 19 ژانویه 2020 (1398/10/29) به درخواست ترکیه و روسیه در باره لیبی برگزار گردید، مقامات یازده کشور مشارکت کننده (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، مصر، امارات، الجزایر،) در این نشست، بر نبود راه حل نظامی برای انتها دادن به بحران لیبی تأکید کردند و خواهان احترام به قطعنامه های ساطمان ملل متحد در ممنوعیت ارسال و صادرات سلاح به این کشور شدند.

یکی از خروجی ها این نشست تشکیل کمیته نظامی ده نفره لیبی بود؛ 5 نفر از اعضای این کمیته وابسته به افسران بلندپایه و فرماندهان کل وابسته به دولت وفاق ملی لیبی بوده و پنج تن دیگر وابسته به ارتش تحت امر حفتر یا دولت شرق لیبی. این کمیته سلسله نشست هایی با نظارت سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس داشت که طی درگیری های اخیر به محاق رفت و خروجی های آن از جمله تبدیل توقف درگیری ها به آتش بس دائمی فراموش شد.

به رغم اینکه دولت وفاق ملی لیبی از سوی سازمان ملل و جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده، ولی عملاً اتحادیه اروپا به جز ایتالیا آن هم به دلیل سرازیر شدن مهاجران از لیبی به این کشور که باعث تحمیل هزینه ها و تبعاتی بر رُم شده، از ژنرال حفتر حمایت می نماید.

طی هفته گذشته پیشروی های دولت وفاق ملی لیبی در برابر نیروهای حفتر و سقوط چند شهر مهم به دست این دولت که مورد حمایت ترکیه است، باعث نگرانی حامیان عربی و اروپایی حفتر شده و برای همین مصر شنبه این هفته از ابتکار عمل خود برای انتها دادن به درگیری ها در لیبی اطلاع داد؛ این ابتکار عمل خواهان توقف درگیری های لیبی از صبح دیروز شنبه بود که دولت وفاق ملی با آن شدیداً مخالفت کرد و همین مسئله به نظر می رسد اروپا را به واکنش واداشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 914

به "اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی توقف درگیری ها در لیبی را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و 3 کشور اروپایی توقف درگیری ها در لیبی را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید