اجرای 3 برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای اردبیل

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به اجرای سه برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای این استان اطلاع داد.

اجرای 3 برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر توضیح داد: برای رونق گردشگری روستاها سه برنامه کلان دنبال می گردد.

او از برنامه ریزی برای توسعه گردشگری غذا با مواد ارگانیک در روستاهای این استان اطلاع داد و بیان نمود: با اجرای رویدادهای مختلف به دنبال معرفی توانمندی روستاها هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اردبیل اضافه کرد: گردشگری غذا امروزه یکی از جاذبه های شاخص محسوب می گردد و با توجه به تنوع غذایی در روستاهای اردبیل می توان این محور را به عنوان فرصتی جهت رونق گردشگری در نظر گرفت.

فلاحی بخش دیگر برنامه ها را احیای فراوری صنایع دستی عنوان نمود و گفت: حمایت از فراوری و احیای رشته های منسوخ در این بخش با جدیت دنبال شده و لازم است ادارات شهرستان ها نسبت به عملیاتی شدن آن مشارکت داشته باشند.

او همچنین توسعه بوم گردی ها را فرصتی برای رونق گردشگری روستاها دانست و تاکید نمود: با اعطای تسهیلات به تبدیل و احداث اقامتگاه بوم گردی می توان موجب رونق اقتصادی روستاها و ممانعت از مهاجرت روستاییان شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل توضیح داد: همچنین با شناسایی توانمندی هر روستا به ویژه آثار شاخص تاریخی و طبیعی به دنبال معرفی توانمندی ها و تعریف مقاصد جدید گردشگری هستیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 29

به "اجرای 3 برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 3 برنامه توسعه محور رونق گردشگری در روستاهای اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید