اردوغان: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس جمهور ترکیه گفت: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم.

اردوغان: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در ملاقاتی غیر منتظره به تونس سفر نموده و با قیس سعید همتای خود ملاقات داشت در نشست خبری شرکت کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه یکی از محورهای نشست امروز موضوع لیبی بود، گفت: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تحولات لیبی تنها به این کشور محدود نبوده و تاثیرات منفی بر کشورهای همسایه آن از جمله تونس دارد، گفت: معتقدم تونس در کوشش برای برقراری ثبات در لیبی سهم بسیار ارزشمند و سازنده ای خواهد داشت.

اردوغان ادامه داد: بر روی برداشتن گام هایی با هدف برقراری آتش بس و شروع فرایند سیاسی در لیبی و همکاری های قابل اجرا تمرکز کردیم. (در ارتباط با اعزام نیرو به لیبی) ما تا به امروز در هیچ موقعیتی مهمان ناخوانده نشده ایم. اگر دعوتی از ما گردد البته که آن را ارزیابی می کنیم.

وی گفت: توافق با لیبی در مجلس ترکیه به تصویب رسید. فرایند بعدی را نیز به همین منوال ادامه خواهیم داد. در حال همکاری با سراج (رئیس دولت وفاق ملی لیبی) که مورد قبول جامعه بین الملل است، هستیم. حفتر چنین جایگاهی در جهان ندارد و اجازه نخواهیم داد که برادرانمان در لیبی تحت فشار اینها باشند.

رئیس جمهور ترکیه پیرامون واکنش یونان به توافق نامه آنکارا-طرابلس تاکید نمود که آتن به طور واقعی هر گونه حق دخالت درباره این توافق نامه را ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 588

به "اردوغان: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: با همتای تونسی درباره گام هایی که باید در لیبی برداریم مذاکره کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید