تظاهرات مردم آلمان در اعتراض به توافق ترکیه و اروپا درباره پناهجویان

به گزارش مجله پیامک مسعود، صدها آلمانی با تظاهرات در برلین اعتراض خود را به توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا درباره پناهجویان اعلام کردند.

تظاهرات مردم آلمان در اعتراض به توافق ترکیه و اروپا درباره پناهجویان

با قیمت تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، صدها تن از مردم با برپایی تظاهرات در برلین ،پایتخت آلمان، توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا را درباره پناهجویان محکوم کردند و آن را زمینه ساز استرداد جمعیِ پناهجویان دانستند.

نزدیک یک هزار نفر در این تظاهرات که روز آدینه (12 شهریور) در برلین برگزار گردید، شرکت کردند و از دولت آلمان خواستند در زمینه پناهجویان اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری های محلی، نیروهای پلیس آلمان برای متفرق کردن جماعت معترض، از گاز اشک آور استفاده کردند.

معترضان با انتقاد از توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه، از این اتحادیه خواستند از این توافق نامه صرف نظر کند.

بر مبنای توافق اخیر ترکیه و اتحادیه اروپا که ماه مارس 2016 امضا شد، آنکارا متعهد شده است پناهجویانی را که از دریای اژه وارد یونان شده اند، بپذیرد و اتحادیه اروپا نیز به ازای بازگرداندن هر یک از پناهجویان، یک پناهجوی سوری را که در حال حاضر در ترکیه به سر می برد، تحویل بگیرد.

گروه های حقوق بشر نیز با انتقاد از این توافق، آن را زمینه ساز اخراج گسترده آوارگان می خوانند.

اتحادیه اروپا همچنین در این توافق با یاری مالی به ترکیه، تسریع در فرایند مذاکرات درباره معافیت مسافران ترکیه از دریافت ویزا و تسهیل فرایند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، موافقت کرد.

با امضای این توافقنامه، قرار شده است ترکیه برای میزبانی و ایجاد تسهیلات نگهداری پناهجویان، تا سرانجام 2018 سه میلیارد یورو از اتحادیه اروپا دریافت کند.

گزارشهای منتشر شده نشان می دهد، چند معترض به اتهام کوشش برای ورود به ساختمان وزارت کار این کشور بازداشت شدند.

جنبش چپ گرای بلاکوپی (Blockupy) که در ماه مارس 2015 به خاطر اعتراضات علیه سیاست ریاضت طلبانه مالی دولت در فرانکفورت شناخته شد، سازماندهی این تظاهرات را به عهده داشت.

سال گذشته میلادی، تقریبا 1.1 میلیون مهاجر و پناهجو از خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر دنیا در فرار از ناآرامی های مسلحانه و فقر به آلمان پناه آوردند که این امر نگرانی فزاینده ای را درباره نحوه همزیستی آنان در جامعه آلمان و بازار کار این کشور برانگیخت.

سخنگوی پلیس آلمان گفته است معترضان در منطقه اطراف خیابان مینیسترگارتِن که از وزارت کار و امور اجتماعی آلمان چندان دور نیست، در رویارویی با نیروی پلیس از سنگ، مواد آتش زا و گلوله های دودزا استفاده کردند.

خبری دیگر حاکی است در یونان نیز پناهجویان سوری با اجتماع در آتن، پایتخت این کشور، نارضایتی خود را نسبت به ساختار رسیدگی به امور پناهجویان از جمله فرآیندهای طولانی مدت آن، ابراز کردند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 682

به "تظاهرات مردم آلمان در اعتراض به توافق ترکیه و اروپا درباره پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مردم آلمان در اعتراض به توافق ترکیه و اروپا درباره پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید