امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل کالا در دوران کرونا فراهم شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، پرداخت آنلاین در خریدهای اینترنتی یکی از عوامل انگیزه بخش و ترغیب کننده در دنیای تجارت الکترونیک برای فروشندگان و به ویژه کاربران است. این قابلیت، به ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا امکان قابل توجهی است که می تواند از سرعت و احتمال انتقال این بیماری جلوگیری کند. با این حال، دلایل مختلفی وجود دارد که بعضی کاربران را از پرداخت اینترنتی به هنگام خرید آنلاین باز می دارد و پرداخت در محل را همچنان به گزینه قابل قبولی برای بسیاری از کاربران تبدیل می نماید. در ادامه درباره دلایل ترجیح پرداخت در محل به جای پرداخت آنلاین به هنگام خرید از خبرنگاران می گوییم و راه حل خبرنگاران را برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند در دوران کرونا هم پرداخت آنلاین خود را پس از سفارش و پیش از دریافت کالا توسط مأمور تحویل انجام دهند شرح می دهیم.

امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل کالا در دوران کرونا فراهم شد

تغییر روش های پرداخت در خبرنگاران پیش و پس از کرونا

تا پیش از شیوع ویروس کرونا روش های پرداخت در خرید از خبرنگاران هم به صورت پرداخت در محل و هم به صورت آنلاین انجام می شد. پس از شیوع همه گیر کووید-19 خبرنگاران گزینه پرداخت در محل را در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و کاهش احتمال انتقال بیماری، از روش های پرداخت خود حذف کرد. اما آنالیز ها نشان داد که با وجود این موضوع، بعضی از کاربران خبرنگاران تمایل داشتند امکان پرداخت در محل را همچنان داشته باشند. این دسته از کاربران یا به سختی به پرداخت های آنلاین اعتماد می نمایند و یا ترجیح می دهند مبلغ قابل پرداخت برای خریدشان در مدت زمان بیشتری نزد خودشان باقی بماند. این اتفاق به ویژه برای سبدهای خریدی که بازه زمانی طولانی تری تا دریافت کالا دارند پیش می آید. یعنی توانایی پرداخت دیرهنگام تر یک ارزش برای بعضی از کاربران محسوب می گردد.

کاربران به چند دلیل ممکن است پرداخت در محل را به پرداخت آنلاین ترجیح دهند که به ترتیب اولویت به این صورت است؛

  • اطمینان نداشتن از تحویل سالم سفارش
  • تمایل به پرداخت دیرتر مبلغ سفارش
  • نداشتن رمز پویا یا مشکل در دریافت رمز پویا
  • اطمینان نداشتن از پرداخت آنلاین

مشتری محوری در اولویت ارزش های سازمانی خبرنگارانست. بر همین اساس خبرنگاران با شناسایی آن دسته از کاربرانی که از پرداخت آنلاین بلافاصله بعد از خرید اجتناب می نمایند راه حل جدیدی ارائه داده است:

قابلیت پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل سفارش

خبرنگاران در دوران کرونا امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل سفارش را برای بعضی کاربران که ترجیح می دهند هزینه خریدشان در مدت زمان بیشتری نزد خودشان باقی بماند فراهم نموده است. کاربران با این قابلیت، می توانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم با اجتناب از پرداخت در محل، در رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت می نمایند و ریسک انتقال ویروس را پایین می آورند و هم برای سبدهای خریدی که بازه زمانی طولانی تری تا زمان تحویل سفارش دارند، پرداخت را به تعویق می اندازند. در صورتی که بخواهید از این قابلیت بهره ببرید به هنگام سفارش، با پیغام زیر روبه رو می شوید؛

پس از پر کردن اطلاعات ارسال، انتخاب کالاهای دلخواه خود و افزودن آن ها به سبد خرید، وارد مرحله پرداخت می شوید. برای استفاده از امکان پرداخت آنلاین تا لحظه دریافت کالا، گزینه پرداخت در محل (با کارت بانکی) را انتخاب کنید و گزینه پرداخت و ثبت نهایی سفارش را انتخاب کنید؛

با ثبت موفقیت آمیز سفارش، یک پیغام ظاهر می گردد که مبلغ با استفاده از دستگاه کارت خوان سیار در هنگام تحویل سفارش دریافت می گردد. هرچند شما می توانید مبلغ خرید را هر زمان پس از ثبت سفارش همچنان به صورت اینترنتی پرداخت کنید.

خبرنگاران امیدوار است این اقدام در نحوه پرداخت سفارش ها در دوران کرونا برای آن دسته از کاربرانی که ترجیح می دهند در انتهای بازه زمانی دریافت کالا مبلغ سفارش را پرداخت نمایند کارساز باشد و تجربه لذت بخشی در خرید برای آنها رقم بزند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1150

به "امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل کالا در دوران کرونا فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پرداخت آنلاین تا لحظه تحویل کالا در دوران کرونا فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید