انگلیس مرزهایش را به روی جهان می بندد

به گزارش مجله پیامک مسعود، نخست وزیر انگلیس روز آدینه در واکنش به شناسایی گونه جدید و ناشناخته ویروس کرونا اعلام نمود که تمام مسیرهای ورودی به انگلیس از روز دوشنبه بسته خواهد شد.

انگلیس مرزهایش را به روی جهان می بندد

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت توضیح داد که این اقدام در راستای جلوگیری از ورود گونه جهش یافته ویروس کرونا اتخاذ شده و دست کم تا 15 فوریه (27 بهمن) اعمال خواهد شد. به این ترتیب کسانی که به انگلیس سفر می نمایند باید گواهی آزمایش منفی کرونا به همراه داشته باشند و بلافاصله خود را به مدت 10 روز قرنطینه نمایند. مگر اینکه نتیجه آزمایش کرونا آن ها پس از پنج روز منفی باشد.

نخست وزیر انگلیس در این نشست توضیح داد: نمی خواهیم ببینیم تمام زحماتی را که متحمل شدیم با ورود گونه جدید از بین برود.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که گونه خطرناک و مهلکتری از ویروس کرونا با منشاء برزیل شناسایی شده و دانشمندان را نگران نموده است. انگلیس از ترس شیوع این ویروس تمام پروازها از آمریکای جنوبی، پرتغال، پاناما و کیپ ورد به این کشور را از صبح امروز متوقف نموده بود.

با این حال وندی بارکلی عضو ارشد کنسرسیوم ملی ویروس شناسی انگلیس که بر فرایند جهش ویروس کرونا در این کشور نظارت دارد، امروز در یک نشست پزشکی در لندن بیان داشت: کرونای برزیلی دو گونه دارد که یکی از آن ها در انگلیس شناسایی شده است.

وی در این نشست که به طور گسترده در رسانه های این کشور بازتاب یافت مطرح کرد که این گونه اولین بار در ژاپن شناسایی شد، اما گونه دیگری هم در برزیل شایع است. بارکلی مطرح کرد که این ویروس احتمالا پیش تر پدید آمده بود و اینک با دقت ردیابی خواهد شد.

دانشمندان نگرانند که واکسن کرونا در برابر گونه جدید این ویروس مقاوم نباشد. همچنین بعضی شواهد نشان می دهد افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند در برابر گونه جدید مصونیت ندارند.

تحقیقات در مانائوس مرکز ایالت آمازوناس برزیل که این ویروس در آنجا جولان می دهد بیانگر آن است که 70 درصد مردم این منطقه دوباره به این ویروس مبتلا شده اند. دانشمندان معتقدند سطح پروتئینی ویروس جدید به گونه ای تغییر شکل داده که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند عمل نکند.

این درحالیست که شیوع کرونا در انگلیس با انواع مختلفی که تا به امروز شناسایی شده غوغایی به پا نموده و این کشور از دوشنبه هفته گذشته در قرنطینه سراسری به سر می برد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز 3 میلیون و 316 هزار و 19 نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و 87 هزار و 295 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1300

به "انگلیس مرزهایش را به روی جهان می بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس مرزهایش را به روی جهان می بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید