اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت امور خارجه فرانسه در اولین واکنش خود به استعفای نخست وزیر لبنان، بر ضرورت تشکیل هرچه سریع تر دولت جدید تأکید کرد.

اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی استعفای حسان دیاب نخست وزیر لبنان و اعضای کابینه وی، وزارت امور خارجه فرانسه شامگاه دوشنبه اظهار داشت که در شرایط کنونی تشکیل هرچه زودتر دولت جدید در لبنان باید در اولویت قرار گیرد.

وزارت امور خارجه فرانسه با اشاره به اینکه بازسازی بیروت و اجرای اصلاحات اساسی بزرگترین چالش های دولت بعدی به شمار می رود، خواهان اجرای خواسته های معترضان مبنی بر انجام اصلاحات شد و تأکید کرد که بدون انجام اصلاحات، لبنان به سمت فروپاشی پیش خواهد رفت.

کایلی مک اینانی سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری روزانه خود، در مورد استعفای دولت لبنان به خبرنگاران گفت: این موضوع به اطلاع رئیس جمهور ترامپ رسیده است. ما به دقت اوضاع لبنان را رصد می کنیم، اما با توجه به اینکه این اتفاق [استعفای دولت لبنان] به تازگی اتفاق افتاده است، من درباره جزئیات آن اطلاعات دقیقی ندارم.

ساعاتی پیش حسان دیاب نخست وزیر لبنان که کمتر از 7 ماه از حضورش در این سمت می گذشت، طی نطقی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان استعفای خود را اظهار داشت.

پس از استعفای نخست وزیر لبنان، میشل عون رئیس جمهور این کشور ضمن پذیرفتن این استعفا، وی را به سمت نخست وزیر پیشبرد امور منصوب کرد.

.

اهای پیغام، .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 998

به "اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست وزیر لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید