اپلیکیشن دیپ فیک Zao تنها با یک عکس شما می تواند ده ها صحنه فیلم و سریال معروف را سریعا بازسازی کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، اپلیکیشن Zao روز آدینه در چین منتشر شده و به سرعت در کمتر از چند ساعت ویرال شد. این اپلیکیشن رایگان دیپ فیک تنها یک عکس چهره از شما دریافت می نماید و در کمتر از یک دقیقه صدها تصویر معروف فیلم ها و سریال ها را با چهره شما بازسازی و تحویل می دهد.

اپلیکیشن دیپ فیک Zao تنها با یک عکس شما می تواند ده ها صحنه فیلم و سریال معروف را سریعا بازسازی کند

بلومبرگ گزارش داده است این اپلیکیشن به سرعت در صدر جدول نرم افزارهای رایگان اپ استور iOS چین قرار گرفته است و مردم میلیونی در حال دانلود آن هستند.

اپلیکیشن Zao همانند اپ پید فیک قبلی، FaceApp که چهره افراد را پیرتر و جوان تر نشان می داد؛ سریعا با واکنش های منفی مردم روبرو شده و احتمال نقض حریم خصوصی می رود.

یک کاربر توییتر به نام آلن شیا (Allan Xia) گزارش داده برنامه Zao تنها در هشت ثانیه می تواند با یک عکس اپلود شده از سوی شما، کلیپ ها و تصویرهایی از چندین فیلم معروف با بازی لئوناردو دیکاپریو بسازد.

این اپلیکیشن به کاربران هدایت هایی برای دریافت عکس های واقعی تر می نماید. مثلا، به آن ها می گوید دهان خود را باز نمایند؛ چشم های خود را ببندند یا به دوربین خیره شوند تا عکس های آن ها به بازیگر اصلی بسیار شبیه تر گردد.

آلن شیا می گوید این برنامه فقط تعداد محدودی کلیپ و صحنه تعیین از فیلم ها دارد و تصویر شما را درون آن ها بازسازی و جایگذاری می نماید. احتمالا، توسعه دهنده این اپلیکیشن، الگوریتم های خود را فقط برای این صحنه ها آموزش داده است تا بتواند چهره کاربر را روی آن ها قرار دهد. شیا می گوید Zao نمی تواند چهره شما را روی هر صحنه و کلیپی که مورد نظر خودتان است؛ بازسازی کند.

این فناوری بسیار شبیه به تکنیکی است که اخیرا کالج لندنی Imperial عرضه کرد. با این فناوری می تواند به راحتی و در کمتر از چند ثانیه یک عکس را به پرتره ای پر آوازه تبدیل کرد. تفاوت فناوری ارائه شده توسط کالج امپریال با کاری که برنامه زائو می نماید در این است که زائو از شما عکس نمی گیرد و عکس آپلود شده شما را درون فیلم های موجود قرار می دهد.

پیشرفت عجیب فناوری های دیپ فیک

اپلیکیشن زائو یک پیغام روشن و مهم دیگر هم دارد. اینکه چگونه فناوری در این حوزه به سرعت رشد نموده است. تا چندی پیش، احتیاج به ده ها عکس برای بازسازی یک صحنه شبیه سازی شده فیلم های معروف بود ولی اکنون تنها با یک عکس و در مدت زمانی چند ثانیه ای می توان ده ها کلیپ دیپ فیک ساخت.

سیاست های حریم خصوصی بیان شده توسط Zao واکنش های منفی مردم را در پی داشته و هزاران نظر منفی درباره اش روی اپ استور درج شده است. بلومبرگ گزارش می دهد در فهرست توسعه دهنده های این اپ نام Changsha Shenduronghe Network Technology دیده می گردد که یک شرکت متعلق به Momo است. Momo یک شرکت چینی سازنده و توسعه دهنده پلتفرم پیغام رسانی محبوب در چین است.

گفته می گردد پیغام رسان Wechat به خاطر مسایل امنیتی و حریم خصوصی، اپلیکیشن Zao را بلوکه نموده است. در بخش سیاست های حریم خصوصی Zao صراحتا گفته شده است این اپ می تواند از داده ها و تصاویر مردم برای بعضی اهداف و منافع خود استفاده کند. در واقع، مجوز کپی، انتقال، بازنشر و نگهداری تصاویر کاربران را برای خودش محفوظ داشته است.

احتمالا، یکی از اهداف این شرکت و اپلیکیشن، استفاده از چهره واقعی کاربران برای بهبود الگوریتم های هوش مصنوعی و تکنیک های دیپ فیک است اما این روزها موضوع تشخیص چهره در چین بسیار حساسیت برانگیز شده است و مردم اصلا دوست ندارند چهره شان در سیستم های دولتی و امنیتی شناسایی و ردگیری گردد. به ویژه اینکه این موضوع با ماجرای تظاهرات هنگ کنگی ها و تشخیص چهره آن ها توام شده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 266

به "اپلیکیشن دیپ فیک Zao تنها با یک عکس شما می تواند ده ها صحنه فیلم و سریال معروف را سریعا بازسازی کند" امتیاز دهید

5 کاربر به "اپلیکیشن دیپ فیک Zao تنها با یک عکس شما می تواند ده ها صحنه فیلم و سریال معروف را سریعا بازسازی کند" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن دیپ فیک Zao تنها با یک عکس شما می تواند ده ها صحنه فیلم و سریال معروف را سریعا بازسازی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید