ده هنرپیشه برتر سال 2021 به انتخاب IMDB

به گزارش مجله پیامک مسعود، حالا دیگر چیزی به انتها سال 2021 میلادی نمانده است. سایت های سینمایی تمام رتبه بندی های خود را به ترتیب اولویت اعلام می نمایند. یکی از جدیدترین نمره گذاری ها بین بازیگران و چهره های معروف سینمایی و انتخاب برترین هنرپیشه های سال بود.

ده هنرپیشه برتر سال 2021 به انتخاب IMDB

به گزارش خبرنگاران، سایت سرشناس IMDB با توجه به آرای مردمی و نظر سنجی های صورت گرفته اسامی ده نفر از برترین هنرپیشه های سال جاری را اعلام نموده است. نکته جالب توجه این است که بیشتر این افراد سال قبل رتبه های پایینی گرفته بودند. ولی سال جاری توانستند با درخشش در نقش های تازه رتبه خود را به 10 نفر اول برسانند.

اسامی ده هنرپیشه اول به انتخاب سایت IMDB را از نفر دهم تا اول آنالیز می کنیم:

نفر دهم. لیلی جیمز (Lily James)

بازیگر انگلیسی فرزند جیمز تامسون است. او یکی از محبوبت ترین چهره های سال 2021 به انتخاب سایت سینمایی IMDB است.

او کار هنری خود را از تلویزیون و بازی در سریال فقط ویلیام شروع کرد. اما محبوب ترین نقش او در سریال ها که باعث شناخته شدن او شد، نقش مکمل سریال دانتون ابی بود. لیلی جیمز با فیلم سیندرلا به معروفیت جهانی رسید. او در نقش اصلی سیندرلا بازی می کرد. بازی او در نقش سیندرلا مورد تحسین منتقدان نهاده شد. این فیلم بیش از 500 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. پس از موفقیت در فیلم سیندلا جیمز دوباره به صفحه تلویزیون برگشت؛ و در سریال جنگ و صلح ایفای نقش کرد. سال 2017 برای او سال موفقیت آمیزی بود. بازی در دو فیلم بیبی راننده و تاریک ترین لحظات واکنش مثبت منتقدان و تماشاگران را به همراه داشت.

یکی از دلایل انتخاب شدن او در این فهرست کاری است که سال آینده منتشر می گردد. این سریال پم و تامی است که او در نقش پاملا اندرسون در آن حضور دارد. نقش او در درام تاریخی نتفلیکس (the dig) و مینی سریال The Pursuit of Love باعث پیشرفت او از رتبه 52 جدول به رتبه 10 بود.

نفر نهم. بن بارنز (Ben Barnes)

هنرپیشه انگیسی که از سال 2006 مشغول به فعالیت است. او سال جاری رتبه 9 جدول ستارگان برتر و ستارگان برک آوت را از آن خود نموده است.

بارنز سال گذشته در رتبه بندی برترین هنرپیشه های سال حضور نداشت. نقش ژنرال کریگان در درام فانتزی سایه و استخوان که از نتفلیکس پخش شد به سیر صعودی او در این رتبه بندی یاری کرد. او برای این نقش در رتبه اول نظر سنجی STARmeter نهاده شد.

نفر هشتم. جودی کومر (Jodie Comer)

کومر بازیگر جوان انگیسی است که از سال 2008 وارد عرصه بازیگری شده است. او در این رتبه بندی مقام 8 رو کسب کرد. سال گذشته اما در ردیف ام39 بود.

معروفیت جودی کومر به خاطر ایفای نقش اوکسانا آستانکاوا/ ویلانل در سریال کشتن حوا است. او برای این نقش جایزهٔ برترین بازیگر نقش اول سریال درام را در مراسم جایزه امی، ساعات پربیننده، دریافت نموده است. او سال جاری با درخششی که از خود نشان داد ثابت کرد که قدرت بالاتری از نقشش در سریال کشتن حوا دارد. فصل خاتمهی سریال حوا اواخر سال جاری هم پخش خواهد شد و باید با کومر خداحافظی کنیم. اما منتظر نقش های تاثیر گذار او باشیم.

از دیگر برنامه های تلویزیونی که جودی کومر در آن نقش داشته است می توان به سیزده، مرد آزاد و آخرین دوئل اشاره نمود.

نفر هفتم. الکساندرا داداریو (Alexandra Daddario)

او بازیگر و مدل آمریکایی است. داداریو بازیگری را در سال 2003 شروع کرد. زمانی که تنها نزدیک به 19 سال داشت. با بازی در مجموعه تلویزیونی تمام بچه های من وارد سینما شد. پس از آن به سریال تلویزیونی نظم و قانون راه یافت. الکساندرا اولین فیلم سینمایی خود را در سال 2005 و با بازی در فیلم ماهی، مرکب و نهنگ تجربه کرد.

او سال گذشته رتبه 19 را کسب کرد و و سال جاری به رتبه 7 رسید. اکساندرا داداریو با بازی در درام نیلوفر سفید توانست رتبه خود را در نظر سنجی ها بالا ببرد. او به زودی در کمدی Wildflower در کنار ژان اسمارت و کیرنان شیپکا ظاهر خواهد شد.

نفر ششم. آنیا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)

هنرپیشه و مدل آرژانتینی انگلیسی، ولی زاده آمریکا است. او در کودکی رقصنده بالا بود. حرفه مدلینگ را هم از کودکی دنبال می کرد. اولین فیلم سینمایی بلندی که او در آن نقش داشت، فیلم کمدی ترسناک آموزشگاه خون آشام ها در سال 2014 بود. جوی پس از آن بازی در فیلم های ترسناک دیگر را هم ادامه داد. جادوگر، مورگان، شکافته، شیشه و جهش یافته های نو جند نمونه از این فیلم ها هستند.

مینی سریال پرطرفدار گامبی وزیر که جوی درآن نقش اصلی را بازی می کرد باعث معروفیت او شد؛ و جزو برندگان جوایز امی شد. او در فیلم نو سوپر ماریو به عنوان صدا پیشه حاضر خواهد شد.

رتبه آنیا جوی سال گذشته 2 بود که سال جاری به رتبه 6 سقوط کرد.

5. ایوان استراهاسکی (Yvonne Strahovski)

او در سیدنی متولد شده. بازیگر و صدا پیشه استرالیایی است. بیشترین معروفیتش برای بازی درسریال های دکستر، چاک، سرگذشت ندیمه و صداپیشگی و مدل شخصیت میراندا لاوسون در بازی اثر جرمی است.

با اینکه نقش استراهاسکی در سرگذشت ندیمه بسیار ماندگار بود، اما نقش دیگرش در اکشن درام The Tomorrow War باعث بالا رفتن و صدر نشینی رتبه او در نظر سنجی STARmeter شد.

فصل پنجم سرگذشت ندیمه در راه است و هواداران استراهاسکی منتظر تماشا دوباره او هستند. ایوان استراهاسکی سال گذشته در نظر سنجی رتبه ای نداشت و سال جاری در ردیف 5 نهاده شده است.

نفر چهارم. آنا د آرماس (Ana de Armas)

بازیگر اسپانیایی اهل کوباست. او از سال 2006 کار خود رادر کوبا شروع کرد. در 18 سالگی به مادرید، رفت و از سال 2007 تا 2010 برای شش فصل در درام نوجوانانهٔ مدرسه شبانه روزی ایفای نقش کرد.

آنا دآرماس در سال 2019 در فیلم Knives Out بازی کرد و هواداران زیادی پیدا کرد. در سال 2021، محبوبیت زیاد او مدیون بازی در نقش کوچک، ولی تاثیر گذاری بود که در فیلم زمانی برای مردن نیست بازی کرد.

سال آینده برای آنا موفقیت های زیادی خواهد داشت. او برای آشنایی با بن افلک در پشت صحنه فیلم هیجان انگیز Deep Water خیلی سر و صدا کرد. سال گذشته در نظر سنجی رتبه 1 را داشت ولی سال جاری رتبه 4 را کسب نموده است. بازی آنا د آرماس در فلیم بلوند در نقش مرلین مونرو هواداران زیادی داشت.

نفر سوم. فلورانس پیو (Florence Pugh)

بازیگر انگلیسی و متولد آکسفورد است. بازیگری را در سال 2014 با ایفای نقش در درام سقوط کردن شروع کرد. او در سال 2016 برای بازی در نقش یک عروس جوان در لیدی مکبث برنده جایزه فیلم ایندیپندنت بریتانیا شد. بعد از ایفای نقش در شاه لیر و پاشداه یاغی در سال 2018 برای ایفای نقش اصلی در مینس سریال دخترک دامر بسیرا مورد تحسین منتقدین نهاده شد.

در سال 2018 برای همین نقش ها نامزد دریافت جایزه ستاره نوظهور بفتا شد. معروفیت پیو در سال 2019 برای بازی در نقش یک زن کشتی گیر در فیلم مبارزه با خانواده ام بود. سپس نقش یک زن ناامید آمریکایی در فیلم ترسناک میدسامر و نقش ایمی مارچ در درام زنان او را به همه معرفی کرد.

فلورانس پیو برای نقشش در زنان کوچک نامزد دریافت یک جایزهٔ اسکار و بفتا شد. او در جشنواره فیلم کن 2019 جایزهٔ شوپارد را دریافت کرد. در سال 2021، او نقش یلنا بلووا / بیوهٔ سیاه را در فیلم ابرقهرمانی بیوهٔ سیاه از جهانی سینمایی مارول ایفا کرد. حالا همه هواداران سینمای مارول منتشر نقش های نو او در سال 2022 هستند. پیو سال گذشته رتبه 20 و سال جاری رتبه 3 جدول را از آن خود کرد.

نفر دوم. رگه ژان پیج (Regé-Jean Page)

ژان پیج، بازیگر بریتانیایی است و از سال 2004 مشغول بازی است. خیلی تعجب برانگیز نبود که او سال جاری در رتبه دوم این فهرست قرار بگیرد. ژان پیج بعد از بازی در نقش سیمون باست به بالای فهرست رتبه بندی و محبوبیت رسید؛ و برای 6 هفته در فهرست 10 نفر برتر بود.

رگه ژان پیج برای این نقش نامزد دریافت جایزه امی شد. او سال گذشته در رتبه بندی حضور نداشت و سال جاری در رتبه 2 است.

نفر اول. الیزات اولسون (Elizabeth Olsen)

او با اینکه سال گذشته در رتبه بندی حضور نداشت سال جاری در ردیف اول این فهرست نهاده شد. اولسون بازیگری آمریکایی است که از 4 سالگی مشغول بازی است. او بازیگری در سینما را در سال 2011 با ایفای نقش در تریلر مارتا مارسی می مارلین شروع کرد.

او برای این نقش بسیار مورد تحسین نهاده شد و چندین افتخار نظیر نامزدی برای دریافت جایزهٔ فیلم به انتخاب منتقدان را به دست آورد. اولسون در فیلم های ابرقهرمانی انتقام جویان: عصر اولتران (2015)، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (2016)، انتقام جویان: جنگ ابدیت (2018)، انتقام جویان: خاتمه بازی (2019)، و بعلاوه مینی سریال وانداویژن (2021) حضور داشته است.

نقش اسکارلت جادوگر در سینمای مارول الیزابت اولسون را به جهان معرفی کرد. از دیگر فیلم های معروف او گودزیلا در 2014، فیلم معمایی رودخانه ویند در 2017 و کمدی-درام اینگرید به فنا می رود در 2017 بودند. او برای سال آینده فیلم دیگری از سینمای مارول در ژانر ابر قهرمانی را در برنامه خود دارد. دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی نام این فیلم است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1797

به "ده هنرپیشه برتر سال 2021 به انتخاب IMDB" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده هنرپیشه برتر سال 2021 به انتخاب IMDB"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید