فیلم کوتاه ایرانی وارد رقابت اسکار شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، فیلم کوتاه سکوت با کسب جایزه جشنواره فیلم همپتون آمریکا واجد شرایط حضور در شاخه فیلم کوتاه اسکار شد.

فیلم کوتاه ایرانی وارد رقابت اسکار شد

به گزارش خبرنگاران، فیلم سکوت به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی جایزه 500 دلاری بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم همپتون آمریکا را از آن خود کرد.

جشنواره بین المللی فیلم همپتون آمریکا یکی از جشنواره های مورد تائید آموزشگاه اسکار است و فیلمی که بتواند جایزه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی را از آن خود کند، فرصت رقابت در شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار را خواهد یافت.

در سال های گذشته برندگان بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم همپتون حضور موثری در جشنواره ها و جوایز سینمایی داشته اند که از آن جمله می توان به دو فیلم جشن و تماس تلفنی اشاره نمود که جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه را نیز به خود اختصاص دادند، همچنین فیلم های تصویر بزرگ تر، چراغ کره ای، یک اسب بگیر، مرد کاغذی، اسد و عاشق پس از کسب جایزه جشنواره همپتون به فهرست پنج نامرد نهایی شاخه بهترین فیلم کوتاه اسکار راه یافتند.

فیلم کوتاه سکوتپیش از این در بخش مسابقه جشنواره کن و لندن و چندین جشنواره معتبر دیگر حضور داشته و همچنین برنده جوایزی از جمله بهترین کارگردانی جشن خانه سینما شده و پیش بینی می گردد که شانس حضور در جمع 5 فیلم نهایی اسکار را داشته باشد.

این فیلم به زبان های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می نماید. ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس بازیگران فیلم کوتاه سکوت هستند.

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سه راستا را برای احراز صلاحیت آثار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه این رویداد سینمایی معرفی نموده است؛ راستا اول کسب عنوان در فهرست جشنواره های مورد تائید آموزشگاه اسکار است که فیلم های متقاضی حضور در اسکار فیلم کوتاه بواسطه کسب جایزه دراین جشنواره ها اجازه یا بهتر بگوییم فرصت رقابت در این شاخه از جوایز اسکار را بدست خواهد آورد.

فهرست کامل جشنواره های مورد تائید آموزشگاه اسکار برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه جوایز سینمایی اسکار در این لینک قابل مشاهده است.

در راستا دوم، فیلم های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر 2015 تا 30 سپتامبر 2016 به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند، نیز مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را بدست می اورد، مشروط به این که در سالن های سینمای تایید شده آموزشگاه در بازه زمانی و مدت زمان تعیین شده به روی پرده رفته باشند.

راستا سوم و آخر نیز ویژه فیلم هایی که در جوایز اسکار دانشجویی سال 2016 در بخش های انیمیشن، داستانی، آلترنتیو و فیلم خارجی پیروز به کسب مدال طلا، نقره یا برنز شده باشند و در این صورت شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 581

به "فیلم کوتاه ایرانی وارد رقابت اسکار شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیلم کوتاه ایرانی وارد رقابت اسکار شد" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کوتاه ایرانی وارد رقابت اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید