اکثر آمریکایی ها از استیضاح ترامپ حمایت می نمایند

به گزارش مجله پیامک مسعود، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اکثر آمریکایی ها از اقدام دموکرات های مجلس نمایندگان برای شروع تحقیقات رسمی با هدف استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده حمایت می نمایند.

اکثر آمریکایی ها از استیضاح ترامپ حمایت می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی جدید مؤسسه یوگاو که برای شبکه سی بی اس اجرا شده است، حاکی است اکثر شهروندان آمریکایی از شروع تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح دونالد ترامپ حمایت می نمایند.

این نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شده است، نشان می دهد بیش از 55 درصد آمریکایی ها از روند استیضاح ترامپ حمایت می نمایند و 35 درصد آنها به طور قاطع و 20 درصد نیز به طور نسبی از اقدام دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا حمایت نموده اند.

از سوی دیگر 45 درصد آمریکایی ها نیز با تصمیم مجلس نمایندگان برای شروع روند استیضاح ترامپ مخالفت نموده اند.

افزایش حمایت افکار عمومی آمریکا از استیضاح ترامپ در شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا با افزایش فشارها و نقدها به خاطر رسوایی مکالمه تلفنی با رئیس جمهور اوکراین روبه رو شده است.

گفتگوی تلفنی 25 جولای ترامپ با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به جنجال بزرگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

وال استریت ژورنال و سایر رسانه های خبری آمریکا گزارش دادند که ترامپ بارها از رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا درباره اتهاماتی که علیه بایدن و پسرش وجود دارد، تحقیق کند.

بر اساس اعلام رسانه های خبری آمریکا، بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور ایالات متحده بوده است، تهدید به قطع یاری های آمریکا به اوکراین نموده است، مگر آنکه مقام های کی یف تحقیقات قضایی درباره یک شرکت گازی را که پسر بایدن در هیئت مدیره آن عضویت دارد، لغو نمایند.

ترامپ به شدت از شروع تحقیقات برای استیضاح انتقاد نموده و گفته است که هیچ کار اشتباهی را انجام نداده است. ترامپ معتقد است که این گونه اقدامات دموکرات ها صرفاً با انگیزه های سیاسی است.

دموکرات های کنگره بر این باورند که اقدامات ترامپ موجب لطمه خوردن امنیت ملی بوده و به شدت روند انتخابات آمریکا را تهدید می نماید.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه گفت: در شرایط کنونی افکار عمومی از استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمایت می نماید، آن هم پس از افشای اطلاعات جدیدی درباره مذاکرات وی با رئیس جمهور اوکراین.

به اعتقاد دموکرات های کنگره، این اقدام ترامپ به معنای درخواست یاری از یک رهبر خارجی در راستا انتخابات ریاست جمهوری است و این اقدام مغایر با قانون اساسی آمریکا به شمار می رود.

این نظرسنجی نشان می دهد که 87 درصد هواداران حزب دموکرات از استیضاح ترامپ حمایت می نمایند و 77 درصد جمهوری خواستار مخالفت استیضاح هستند. 49 درصد مستقل ها نیز از شروع استیضاح ترامپ حمایت نموده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 41 درصد مردم آمریکا گفته اند که اقدامات ترامپ در این گفتگوی تلفنی غیرقانونی بوده است و 28 درصد مردم آمریکا که اکثر آنها جمهوری خواه بوده اند، بر این باورند که اقدامات ترامپ مناسب بوده است.

بیش از 42 درصد شرکت نمایندگان در نظرسنجی نیز بر این باورند که ترامپ به خاطر اقدامات مرتبط با اوکراین مستحق استیضاح است. از سوی دیگر 36 درصد آمریکایی ها نیز ترامپ را مستحق استیضاح ندانسته اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 338

به "اکثر آمریکایی ها از استیضاح ترامپ حمایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثر آمریکایی ها از استیضاح ترامپ حمایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید