اگر با کسی کار مشترک بکنید، فعالیت مغزی شما نسبت به کار انفرادی تغییر می کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک تحقیق تازه نشان می دهد که وقتی دو نفر با هم کار مشترک می کنند، اتفاق عجیب و نسبتاً شگفت انگیزی رخ می دهد: منطقه ها کلیدی مغز آنها همگام می شوند. این امر نشان می دهد که کار گروهی، باعث تطابق فعالیت عصبی می شود.

اگر با کسی کار مشترک بکنید، فعالیت مغزی شما نسبت به کار انفرادی تغییر می کند

در این تخقیق، از 39 جفت داوطلب خواسته شد تا فضای داخلی یک اتاق مجازی را با هم از طریق یک صفحه نمایش لمسی طراحی کنند تا اینکه برای هر دوی آنها رضایت بخش از آب دربیاید.

به صورت همزمان فعالیت مغز آنها از طریق یک تکنیک طیف سنجی عملکردی فروسرخ نزدیک پایش می شد و شرکت کنندگان برای علائم تماس چشمی تحت نظر قرار گرفتند.

برای بررسی پاسخ های شرکت کنندگان، محققان تکنیک های پردازش و مدل سازی خاصی را توسعه دادند که قادر به تشخیص تعاملات اجتماعی (تماس چشمی) و ترسیم آن ها به صورت لحظه ای و نیز تطابق آن با فعالیت مغزی بود.

یاسویو میناگاوا، یک روانشناس دانشگاه کیو در ژاپن، می گوید : گروه های عصبی در یک مغز یک شخص همزمان با گروه های عصبی مشابه در مغز دیگری فعال می شدند، زمانی که شرکت کنندگان برای تکمیل کار با یکدیگر همکاری کردند، گویی دو مغز با هم به عنوان یک سیستم واحد برای حل خلاقانه مسئله عمل می کردند. دانشگاه کیو در ژاپن

سپس به شرکت کنندگان در مطالعه گفته شد تا همین کار را به تنهایی و همچنین به صورت جفت انجام دهند و به محققان این فرصت را داده شد که هم فعالیت مغزی انفرادی (همگام سازی های درون مغزی یا WBSs) و هم فعالیت مغز گروهی (همگام سازی بین مغزی یا BBSs) را بررسی کنند.

مشخص شد که کار مشترک منجر به ایجاد BBS توانمند در نواحی گیجگاهی فوقانی و میانی مغز و همچنین بخش های خاصی از قشر جلوی مغز در نیمکره راست مغز می شود و مشخص شد هنگام تماس چشمی، BBS ها قوی تر می شوند که نشاندهنده نقش مهم تعاملات اجتماعی است.

انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، اما هنوز چیزهای زیادی در مورد شیوه همگام سازی مغزی در هنگام همکاری وجود دارد باید بدانیم.

این تحقیق در Neurophotonics منتشر شده .

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2078

به "اگر با کسی کار مشترک بکنید، فعالیت مغزی شما نسبت به کار انفرادی تغییر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر با کسی کار مشترک بکنید، فعالیت مغزی شما نسبت به کار انفرادی تغییر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید