با یارانه وامِ 100 میلیون تومانی می دهند!

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، یارانه نقدی در صد و بیست و سومین مرحله ای که تا کنون واریز شده ثابت بوده، یعنی از ابتدا همین 45 هزار و 500 تومان به حساب خانوارها واریز شده و کم و زیاد نشده است.

با یارانه وامِ 100 میلیون تومانی می دهند!

یک خانواده چهار نفره هر ماه 182 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می نمایند که شامل همه خانوارها نیز نمی گردد و حدود هفت میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه بگیر نیستند. ارزش یارانه نقدی هر فرد حدود دو دلار است و از نظر ارزشی نمی تواند حتی بخشی از هزینه های خانوارها را پوشش دهد.

یارانه معیشتی بنزین نیز در بیشترین مقدار 205 هزار تومان برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر است؛ اما مسئولان هر بار مدعی می شوند و وعده می دهند که به پشتوانه این یارانه وام می دهند؛ از وام ازدواج 100میلیون تومانی تا پرداخت اقساط وام کرونا.

20 عدد کارت یارانه برای وام ازدواج

مجلس تصمیم گرفته بود که کارت یارانه به عنوان وثیقه وام ازدواج زوجین قرار بگیرد اما وقتی زوج ها به بانک مراجعه نموده اند با پاسخ های عجیبی روبرو شده اند. اپراتور بانکی به زوجین گفته که هر یک از وام گیرندگان باید 8 تا 10 کارت یارانه سرپرست خانواده را به عنوان وثیقه در بانک بگذارند. یعنی برای یک وام 16 تا 20 خانواده درگیر باشند.

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی، به خبرنگاران می گوید که یارانه نقدی فرد برای پوشش کل مبلغ قسط 820 هزار تومانی وام ازدواج 100 میلیون تومانی کفایت نمی کند، پس یارانه فقط تا اندازه ای که پوشش می دهد می تواند وثیقه باشد.

پرداخت اقساط 2 مرحله وام کرونا

در بهار سال گذشته نیز دولت به پیشتوانه یارانه نقدی به بیش از 21 میلیون نفر وام یک میلیون تومانی پرداخت کرد و قرار شد اقساط آن از یارانه خانوار کسر گردد.

مبلغ هر قسط این وام 35 هزار و 100 تومان است و 30 ماهه باید پرداخت گردد. 11 قسط آن از تیر پارسال تا اردیبهشت سال جاری پرداخت از یارانه خانوارها کسر شده و 19 قسط دیگر باقی مانده که تا آذر سال 1401 ادامه دارد.

در پاییز پارسال دوباره دولت تصمیم به پرداخت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا گرفت، این بار به پشتوانه یارانه معیشتی بنزین.

در این مرحله نیز حدود هفت میلیون خانوار این وام مثل مرحله اول دریافت کردند، یعنی اقساط 30 ماهه به مبلغ 35 هزار و 100 تومان و کسر از یارانه معیشتی بنزین.

تا به امروز پنج مرحله از این اقساط از یارانه ماهانه خانوارها برداشت شده و تا خرداد سال 1402 ادامه دارد.

پیش از اینها نیز حتی از سال های قبل موضوع پرداخت وام قرض الحسنه با کارت یارانه مطرح بوده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1528

به "با یارانه وامِ 100 میلیون تومانی می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یارانه وامِ 100 میلیون تومانی می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید