بحران آب در گرگان جدی است، لزوم انتقال آب از نرماب به مرکز استان

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، ابوالقاسم صفوی، شامگاه دوشنبه در شورای اداری شهرستان گرگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، اظهار کرد: از مهم ترین مباحث شهر گرگان موضوع بازآفرینی است که در استان آغاز شده و نیازمند حمایت بیشتر است.

بحران آب در گرگان جدی است، لزوم انتقال آب از نرماب به مرکز استان

وی اضافه کرد: اقشار مهاجرپذیر در دور گرگان جمع شده اند و این امر با زیبایی این شهر منافات دارد؛ اقداماتی توسط شهرداری اجرا شده اما باید راهکارهای جدی تری صورت گیرد وگرنه اقدامات توریستی ما را ناقص می نماید.

صفوی گفت: کمربندی گرگان از اول سال تاکنون 15 کشته داشته و ما هنوز کمربندی نداریم؛ حدود 30 میلیارد تومان بودجه قبلاً به آن تعلق گرفته بود و کارهایی اجرا شده که اگر ادامه نیابد این بخش که اجرا شده هم در آینده مستهلک خواهد شد.

وی ادامه داد: 90 میلیارد تومان امروز رئیس جمهور برای تکمیل کمربندی اختصاص دادند و با یاری های دیگر می توان آن را به اتمام رساند.

صفوی به بازآفرینی شهرها اشاره نمود و گفت: هزینه هایی که صورت گرفت می توانست در بافت های فرسوده هزینه می شد.

وی گفت: دوربرگردان های ناایمن ما شهره عام و خاص شده و با 70 میلیارد تومان می توان کل دوربرگردان های گلستان را بیمه کرد.

صفوی با بیان نزدیکی شهرها و آب و هوا و غیره بر تعداد کشتگان ما می افزاید، گفت: آب شهرستان گرگان در بحران واقع شده است، 85 چاه داریم که عمر بیش از یک دوم آن ها بالای 40 سال عمر دارد، آب رودخانه ها ما و نزولات جهادی استان کاهش یافته و ما در بحران قرار داریم.

وی با اشاره به این که اصلاح شبکه آب می توان جلوی بعضی از هزینه ها را بگیرد، به انتقال آب از نرماب به گرگان اشاره نمود و گفت: آب انفال عمومی است و می توان از آن برای مردم گرگان استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 45

به "بحران آب در گرگان جدی است، لزوم انتقال آب از نرماب به مرکز استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران آب در گرگان جدی است، لزوم انتقال آب از نرماب به مرکز استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید