بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، فرانسه برای صرفه جویی در مصرف انرژی، آب گرم را در سرویس های بهداشتی ساختمان های دولتی می بندد و به شهرداری ها دستور می دهد دمای آب استخر های عمومی را یک درجه کاهش دهند.

بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می گردد

به گزارش ایسنا، دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است تدابیر صرفه جویی انرژی را برای همه بخش های اقتصاد این کشور اعلام کند که هدف از آنها، اجتناب از قطعی برق یا کمبود عرضه گاز در طول زمستان است. دولت از صنعت، مصرف نمایندگان عادی و مقامات شهرداری می خواهد مصرف انرژی را در پی کاهش عرضه گاز روسیه و افزایش چشمگیر قیمت های انرژی، به اندازه 10 درصد کاهش دهد.

روزنامه لوپاریسین گزارش نموده که فراوری آب گرم در ساختمان های دولتی، به تنهایی عامل 10 درصد از هزینه انرژی دولت فرانسه است که بیش از پنج میلیون کارمند دارد.

با نمایان شدن بحران انرژی در اروپا، فرانسه ریاضت انرژی را رکن اصلی سیاست خود قرار داده تا از ایجاد بار اضافی بر شبکه برق این کشور که با کمبود فراوری برق هسته ای روبروست، اجتناب کند.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: دولت از کارکنان بخش دولتی خواهد خواست برای سفر های کمتر از چهار ساعت، به جای هواپیما، از قطار استفاده نمایند.

یک مشاور وزیر حمل و نقل فرانسه گفت: این وزارتخانه سرگرم کار روی طرحی برای عرضه مشوق های اقتصادی به افرادی است که از خودرو های اشتراکی استفاده می نمایند.

دولت بعلاوه کارزاری را راه اندازی می نماید که هدف آن، تشویق صرفه جویی انرژی در همه جنبه های زندگی روزمره است.

بر اساس گزارش رویترز، مکرون برای عمل به وعده هایی که در معاهدات بین المللی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی داده شده، متعهد شده است مصرف انرژی فرانسه تا سال 2050، به اندازه 40 درصد کاهش پیدا کند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2015

به "بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران انرژی در فرانسه: آب گرم در ادارات دولتی بسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید