بدهکاری دانشگاه تهران به بعضی پایگاه های علمی، شرح درباره حقوق کار دانشجویی تخصصی

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون پژوهشی دانشگاه تهران از تمرکز فعالیت های پژوهشی این دانشگاه بر تحقیقات بین رشته ای در سال 1399 اطلاع داد.

بدهکاری دانشگاه تهران به بعضی پایگاه های علمی، شرح درباره حقوق کار دانشجویی تخصصی

دکتر محمد رحیمیان در گفت وگو با خبرنگاران، درباره اعتبارات پژوهشی دانشگاه تهران در سال 1398 گفت: اگر صد در صد اعتبارات دانشگاه پرداخت گردد، بنابراین اعتبارات پژوهشی هم پرداخت می گردد. تا به امروز در حوزه منابع علمی دچار مشکل نبودیم اما به بعضی پایگاه های علمی که از آن ها استفاده کردیم بدهی داریم که ممکن است بخشی از این بدهی ها از بودجه سال 98 داده گردد و بخشی از بدهی ها هم برای سال آینده باقی بماند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه محاسبه حق التحقیق های دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: پروژه ای در دانشگاه تهران با عنوان کاردات وجود دارد که به معنی کار دانشجویی تخصصی است. این پروژه از سال 1397 شروع شده است. در این پروژه دستمزد کار دانشجویی یک دانشجوی دکتری حداقل ساعتی 12 هزار تومان است. برای دانشجویان کارشناسی ارشد حدود هشت هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی کمتر از دانشجویان مقطع ارشد است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران در شرح طرح کاردات گفت: دانشجویانی که در قالب کاردات فعالیت می نمایند، می توانند در عرصه پژوهش با استادان همکاری نمایند و یا در دانشکده یا یکی از واحدهای دانشگاه مشغول به کار شوند. دانشجویان دکتری در این طرح، می توانند در ماه حداکثر 80 ساعت کار نمایند و حداقل ساعتی 12 هزار تومان دستمزد دریافت نمایند. هر سال این مبلغ افزایش پیدا می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این که در سال 1399 بخش عمده پژوهش های دانشگاه تهران بر تحقیقات بین رشته ای متمرکز خواهد بود گفت: ما در دانشگاه تهران، آئین نامه هسته های پژوهشی داریم که بنا بر آن، اگر اساتیدی با استادانی در دانشکده های دیگر و یا حتی در دانشگاه های دیگر داخلی و خارجی با یکدیگر تشکیل یک گروه پژوهشی بدهند و بر روی موضوعات بین رشته ای تحقیق نمایند، از فعالیت های آنان حمایت می کنیم.

وی گفت: احتمالا بتوانیم در سال های آینده از تحقیقات این گروه ها حمایت های اقتصادی کنیم. در سال 1399 جهت پژوهش های دانشگاه تهران به سمت پژوهش های بین رشته ای دارد سوق پیدا می نماید.

رحیمیان در شرح بعضی از فعالیت های پژوهشی بین رشته ای در دانشگاه تهران گفت: مثلا در حال حاضر تعدادی از استادان بر روی مباحثی همچون تشخیص سرطان به یاری روش های مهندسی فعالیت پژوهشی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 801

به "بدهکاری دانشگاه تهران به بعضی پایگاه های علمی، شرح درباره حقوق کار دانشجویی تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهکاری دانشگاه تهران به بعضی پایگاه های علمی، شرح درباره حقوق کار دانشجویی تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید