برج های دوقلوی تایوان؛ یکی از مجلل ترین برج های دنیا، عکس

به گزارش مجله پیامک مسعود، برج های دوقلوی تایوان یکی از بلند ترین آسمان خراش های دنیا هستند که در تایپه تایوان قرار گرفته اند. این ساختمان ها که جزء مجلل ترین برج های دوقلو تایوان محسوب می شوند...

برج های دوقلوی تایوان؛ یکی از مجلل ترین برج های دنیا، عکس

برج های دوقلوی تایوان یکی از بلند ترین آسمان خراش های دنیا هستند که در تایپه تایوان قرار گرفته اند. این ساختمان ها که جزء مجلل ترین برج های دوقلو تایوان محسوب می شوند هر یک 40 آپارتمان فعال دارند و 23000 درخت و بوته را در خود جای داده اند این گیاهان که با کل درختان پارک مرکزی نیویورک برابری دارند با فراوری حجم زیادی اکسیژن و مصرف دی اکسید کربن هر لحظه نفسی تازه به شهر داده و از آلودگی هوا می کاهند.

امروزه توجه بیشتری به گیاهان به عنوان چاره ای بر آلودگی هوا در شهر ها معطوف شده است، چرا که گیاهان طی فرایند فتوسنتز کربن با جذب دی اکسید کربن و تبدیل آن به اکسیژن بطور طبیعی کربن اضافی هوا را جذب می نمایند. همچنین طی فرایند فتوسنتز ، برگ درختان بخشی از دی اکسید را از محیط خارج می کند. ساخت برج های دوقلو در تایوان ، را می توان به عنوان نمادی از کوشش برای داشتن هوایی پاک و سالم در نظر گرفت و چه خوب است که از این برج ها در اقسا نقاط دنیا نیز ساخته گردد.

وینسنت کالبات که طراحی این برج های دوقلو باشکوه را بر عهده داشت اظهار نموده که :

گیاهانی که این ساختمان را مزین نموده اند حدود 130 تن دی اکسید کربن که معادل فراوری سالانه 27 ماشین از این گاز در سال است را جذب می نماید.

جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات اجرا شده توسط دانمشندان ، برگ درختان آپارتمانی توانایی جذب آلودگی در مقادیر کم و ریشه گیاهان به یاری فیلتر کربن فعال توانایی دفع آلودگی تا حد بسیار بالاتری را دارا هستند. این فیلتر ها در اطراف ریشه های گیاه قبل از آنکه آلودگی تجمع پیدا کند ، آنها را از بین برده و باعث کاهش قابل توجه آلودگی ها می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1358

به "برج های دوقلوی تایوان؛ یکی از مجلل ترین برج های دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج های دوقلوی تایوان؛ یکی از مجلل ترین برج های دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید