برگزاری جشنواره جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر

به گزارش مجله پیامک مسعود، مراسم روز ویژه هجدهمین رویداد و جشنواره فرهنگی صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی با عنوان جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر برگزار گردید.

برگزاری جشنواره جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، برگزاری این مراسم با حضور بهمن عسگری مشاور مدیرعامل صندوق احیا در امور مالی و بازرگانی، سیدحکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، معاونان این اداره کل و جمعی از علاقه­مندان به تاریخ و فرهنگ شوشتر همراه بود.

بهمن عسگری در جریان روز ویژه جشنواره یاد شده، گفت: ترویج فرهنگ احیاء بناهای تاریخی و گسترش نمونه­های پیروز در این عرصه به اعتبارات عمرانی و تقویت بخش خصوصی یاری می نماید.

او طراحی مرمت، کنترل کیفیت و ارائه تسهیلات را از عمده فعالیت­های صندوق احیاء خواند و اضافه نمود: بهره برداری صحیح از ابنیه تاریخی واگذار شده و تصمیم­گیری درباره نحوه مطلوب­تر اضافه نموده شدن این بناها به چرخه بهره­وری از جمله اقدامات مهمی است که هم اکنون در صندوق درحال اجرا است.

عسگری با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره­های فرهنگی صندوق احیا، گفت: این جشنواره­ها با هدف توانمند سازی جوامع محلی به اجرا گذاشته می­شود و از آنجا که شوشتر و خانه مستوفی این شهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه است در جشنواره جزیره رویایی به خوبی داشته­های فرهنگی نظیر غذاهای محلی، صنایع دستی و میراث ناملموس به نمایش گذاشته شد.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد شوشتر در زمینه بناهای تاریخی، گفت: ما هر چه بیشتر در زمینه احیا ابنیه تاریخی قدم برداریم می توانیم رونق گردشگری و اشتغال زایی را ببینیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه نمونه­های پیروز بناهای تاریخی احیاء شده در این شهر باشیم.

روزبه سلمان بهره بردار خانه مستوفی شوشتر به عنوان دیگر سخنران این مراسم، ادامه داد: شهر تاریخی شوشتر و مردمان با فرهنگ و خونگرم این شهر از دیرباز با میراث ملموس و ناملموس ارزشمند خود میزبان خوبی برای گردشگران بوده­اند و ما در خانه مستوفی کوشش نموده ایم گوشه ایی از توانمندی­های محلی این شهر را در کالبد بنای تاریخی به مخاطبان بشناسانیم.

او با اشاره به اقدامات و فعالیت­های صورت گرفته برای برگزاری هر چه شایسته­تر جشنواره جزیره رویایی، توضیح داد: در این جشنواره مجموعه ایی از ظرفیت­های منحصر به فرد شوشتر نظیر موسیقی مقامی، غذاهای محلی و همچنین صنایع دستی عرضه شد وامیدواریم که با این فعالیت خانه مستوفی به عنوان یک مرکز مهم منطقه ایی برای تبادلات فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم،از یکی از دست بافته­های جمعی از هنرمندان صنایع دستی شوشتری برای نخستین بار رونمایی شد و در معرض دید علاقه مندان نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 193

به "برگزاری جشنواره جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره جزیره رویایی در خانه مستوفی شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید