تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت پیش بینی شده در لایحه بودجه سال اینده قابل تحقق است ضمن آنکه نگاه به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب شده است تا فروش نفت در همین محدوده در نظر گرفته شود.

تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است

پرویز محمد نژاد قاضی محله در گفت وگو با پانا با بیان اینکه در بحث بودجه اصل بر آن است که نگاه منطقه ای و فرامنطقه ای در تنظیم بودجه وجود داشته و معاملات و مبادلات منطقه ای و جهانی نیز در نظر گرفته شود، اظهار کرد: در بودجه سال اینده فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت نشان دهنده آن است که بودجه با نگاهی به معاملات با جهان اجرا شده است.البته در سال جاری نیز نزدیک به همین میزان نفت به فروش رفته و تاکید مجلس هم بر تدوین بودجه ای نیز برعملکرد بوده است.

وابستگی به درآمدهای نفتی در سال های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است و به طور قطع در سال های آینده نیز این وابستگی کمتر خواهد شد. کلیات این بودجه و جزئیات آن به طور دقیق در مجلس بررسی خواهد شد

وی اضافه کرد: پیش بینی این میزان فروش در بودجه سال آینده عاقلانه و منطقی است. ضمن آنکه نگاه به ارتباطات با کشورهای منطقه نیز در بودجه لحاظ شده و مجلس نیز موافق با این موضوع است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت پیش بینی شده در لایحه بودجه سال اینده قابل تحقق است ضمن آنکه نگاه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را نیز در همین محدوده در نظر گرفته شده است.

محمد نژاد قاضی محله با اشاره به تاکید رهبری بر بودجه بدون نفت اظهار کرد: وابستگی به درآمدهای نفتی در سال های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است و به طور قطع در سال های آینده نیز این وابستگی کمتر خواهد شد. کلیات این بودجه و جزئیات آن به طور دقیق در مجلس بررسی خواهد شد.

رقم پیش بینی شده فروش نفت در بودجه سال جاری تا خاتمه سال محقق خواهد شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح نمود: فروش نفت در سال جاری با افزایش روبرو شده و این امیدواری وجود دارد که تا خاتمه سال ارقام پیش بینی شده در بودجه محقق شود.

وی گفت: با توجه به نشست هایی که با حضور کارشناسان نفتی، وزیر نفت و تحلیلگران بازار اجرا شده است این نتیجه حاصل خواهد شد و پایه عملکردی برای 1401 بودجه سال جاری است.

بر اساس لایحه بودجه 1401 که روز گذشته از طریق ریس جمهوری به مجلس ارائه شد، درآمدهای نفتی در سال آینده نسبت به سال جاری افزایش خواهد داشت.

در سال 1400 به طور میانه بین 700 تا 800 هزار بشکه نفت فروخته شده است. با این حال دولت رقم فروش نفت در سال 1401 را یک میلیون و 200 هزار بشکه در نظر گرفته است و به نظر می رسد امیدوار به رفع تحریم ها و فروش بیشتر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1800

به "تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید