ترامپ شرایط شیکاگو را از افغانستان وخیم تر دانست

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا نوشت: با ادامه خشونت ها و اعتراضات در آمریکا، دونالد ترامپ شرایط در شیکاگو را وخیم تر از افغانستان توصیف نموده و درباره احتمال اعزام افسران فدرال به شهرهای دیگر سخن گفته است.

ترامپ شرایط شیکاگو را از افغانستان وخیم تر دانست

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که خشونت تابستان سال جاری در شیکاگو بدتر از افغانستان بوده است. او گفت: این وخیم تر از هر چیزی است که کسی تا به حال دیده است.

ترامپ با ستودن عملکرد نیروهای فدرالی که به شهر پورتلند در ایالت اورگان اعزام نموده است، مدعی شد که تحولات بیشتری در راه است، به خصوص برای دیگر شهرهای تحت کنترل دموکرات ها مثل شیکاگو.

او اضافه کرد: قرار است نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند اعزام شوند. این نیروها آن ها را می گیرند و خیلی از مردم به زندان افتادند. این ها مردمی هستند که از کشورمان تنفر دارند.

دونالد ترامپ عموما شیکاگو را با افغانستان مقایسه می نماید و هر بار هم مقایسه ای اشتباه انجام می دهد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، از سال 2010 دست کم 100 هزار تلفات غیرنظامی در افغانستان ثبت شده است. تهاجم آمریکا به افغانستان در سال 2001 شروع شد. در حالی که نرخ قتل در شیکاگو در هر 100 هزار تن از افغانستان بالاتر است و به ترتیب 21 به 7 میشود، اما این آمار شامل کشته های جنگ نیست.

مطالعه شبکه خبری بی بی سی در سال 2019 نشان داد، به طور میانگین 74 مرد، زن و کودک هر روز در افغانستان طی ماه اوت کشته شدند. تعداد افرادی که طی یک ماه در افغانستان کشته می شوند، بالاتر از میزانی است که طی یک سال در شیکاگو کشته می شوند و این با در نظر دریافت کشته های مرتبط با جنگ است.

اعتراضات در شهرهای تحت کنترل دموکرات ها که با مرگ جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس رخ داد، در طول تابستان ادامه دارد. اعتراضات بار دیگر زمانی اوج گرفت که افسران فدرال به پورتلند یورش بردند و همین امر موجب تشدید اعتراضات شده و به درگیری طرفین انجامیده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 997

به "ترامپ شرایط شیکاگو را از افغانستان وخیم تر دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ شرایط شیکاگو را از افغانستان وخیم تر دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید