توکیو: موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور نکرده است

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر دفاع ژاپن گفت که موشک پرتاب شده اخیر از سوی کره شمالی بر فراز ژاپن پرواز نکرده است.

توکیو: موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور نکرده است

به گزارش تسنیم، وزیر دفاع ژاپن گفته است موشکی که روز پنجشنبه به وسیله کره شمالی شلیک شد، علیرغم هشدار هایی که به ساکنان بعضی منطقه ها داده شد، اما بر فراز ژاپن عبور نکرد.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن در این ارتباط به خبرنگاران گفت: روز پنجشنبه شلیک موشکی شناسایی شد که پتانسیل پرواز بر فراز مجمع الجزایر ژاپن را داشت، بنابراین هشدار سطح جی صادر شد.

این مقام ژاپنی افزوده است که پس از آنالیز اطلاعات، متوجه شدیم که موشک پرتابی اخیر کره شمالی از مجمع الجزایر ژاپن عبور ننموده، بلکه بر فراز دریای ژاپن ناپدید شده است.

ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اظهار داشت که همسایه شمالی اش، یک فروند موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است. رویترز نیز گزارش داد که دولت ژاپن از ساکنان چند استان خواست تا در پی شلیک موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ، از منازل خود خارج شوند.

کره شمالی روز سه شنبه هم یک فروند موشک بالستیک را پرتاب کرد که برای نخستین بار در فاصله کمتر از 60 کیلومتری سواحل کره جنوبی فرود آمد.

براساس اعلام مقامات نظامی کره جنوبی این نخستین باری بود که موشک پیونگ یانگ در نزدیکی آب های سئول فرود آمده و سئول نیز بلافاصله با پرتاب سه فروند موشک پاسخ داده است.

چند روز پیش مقامات سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره دادن پاسخی بی سابقه به تحرکات هسته ای کره شمالی، هشدار داده و اظهار کردند در صورتی که کره شمالی هفتمین آزمایش هسته ای خود را انجام دهد، با پاسخی بی سابقه و قاطعانه روبرو می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2028

به "توکیو: موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو: موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید