ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران ادامه دارد

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی از ادامه ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران اطلاع داد و گفت 400 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد که با احتساب پروژه های شهرهای جدید این رقم به یک میلیون دستگاه می رسد.

ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران ادامه دارد

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران , علی نیکزاد در بازدید از فرایند ساخت وساز واحد های مسکونی طرح مهر هشتگرد گفت: 47 هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهر جدید هشتگرد در دست ساخت است که 10 هزار دستگاه از این واحد ها به زودی افتتاح می گردد و مراحل ساخت و تکمیل 30 هزار دستگاه از این واحد ها در حال نهایی شدن است.

وی توضیح داد : خانه های مذکور براساس برنامه ریزی طی سه مرحله به بهره برداری خواهد رسید.

نیکزاد همچنین در نشستی با حضور معاونین وزارت راه وشهرسازی و مدیران استان البرز در محل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در مورد تسریع اجرای پروژه مذکور و تکمیل انشعابات برق و آب ، دستورات لازم را صادر کرد .

تامین اعتبار تکمیل مسجد ، مدرسه ، ساخت کلانتری ، مسکن مهر ماهدشت ، شهرک ابریشم و شهرجدید هشتگرد از جمله موارد مصوب در نشست یاد شده بود.

علاوه براین درمورد مترو مهرشهر به هشتگرد مقرر شد به منظور تسریع در اجرای پروژه ، خریداری ریل مورد احتیاج آن پیگیری و نهایی گردد و ساخت ایستگاه نیز صورت گیرد .

قطار برقی مهر شهر، هشتگرد در ادامه جهت قطار برقی تهران - کرج به طول 25 کیلومتر با سرعت 130 کیلومتر در ساعت طراحی شده است .

استفاده بهینه از زمان ، ایمنی سفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از جمله مزایای این پروژه محسوب می گردد.

ثبت نام متقاضیان مسکن تهران ادامه دارد

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه بازدید پروژه مسکن تهرانسر خاطرنشان کرد: افراد متقاضی دریافت مسکن در شهر تهران می توانند به وسیله سامانه اینترنتی مسکن تهران ثبت نام و آورده خود را در بانک مسکن واریز نمایند.

نیکزاد اضافه کرد: 2 هزار و 700 واحد مسکونی در بلوک های 10 واحدی شامل پنج طبقه دو واحد در تهرانسر احداث می گردد که به افراد واجد شرایط ثبت نام نماینده واگذار خواهد شد.

وی تاکید نمود: وزارت راه وشهرسازی متناسب با تعداد افراد متقاضی دریافت مسکن در شهر تهران در مناطق مختلف اقدام به ساخت مسکن خواهد نمود.

نیکزاد یادآورشد:براساس برنامه ریزی به عمل آمده مالکیت واحد های مسکونی مذکور اعم از عرصه و اعیان به متقاضیان مسکن واگذارمی گردد و هزینه ساخت و 30 درصد قیمت کارشناسی زمین در پنج مرحله به صورت نقدی دریافت و بقیه 70 درصد قیمت زمین در اقساط 10 ساله که کمتر از یک میلیون تومان در ماه است ، دریافت می گردد.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان ساخت: افرادی می توانند در پروژه مسکن تهران ثبت نام نمایند که از تسهیلات بانکی یارانه دار ، زمین و مسکن دولتی استفاده ننموده باشند.

نیکزاد درپاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های این وزارتخانه برای تثبیت قیمت مسکن در شهر تهران گفت : طی 22 ماه گذشته شهرداری تهران بیش از 400 هزار پروانه ساختمانی صادر نموده و در شهرهای پردیس ، پرند و اندیشه 205 هزار واحد نیز در حال ساخت است.

وی توضیح داد:بهره برداری از واحد های مسکونی احداثی در شهرجدید هشتگرد نیز موجب می گردد تا شاهد افتتاح انبوهی از خانه های احداثی در تهران و پیرامون آن باشیم .

به گفته نیکزاد نزدیک به 400 هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد و با احتساب خانه های احداثی در شهرهای جدید نیز در مجموع بالغ بر یک میلیون دستگاه واحد مسکونی در تهران آماده سکونت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد : تکمیل خانه های مذکور که از تاسیسات زیر بنایی و روبنایی لازم برخوردار خواهند شد ، موجبات فراهم سازی شرایط آرامی در این بخش شوند و در عین حال سال 1392 فرایند حرکتی مناسبی را داشته باشیم.

براساس برنامه ریزی به عمل آمده قرار است خانه های احداثی در تهرانسر تا سرانجام امسال به بهره برداری برسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 650

به "ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام متقاضیان مسکن مهر تهران ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید