جزیره کیش؛ پایگاه فوتبال کشور می شود

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران (پانا) - مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از ساخت اولین زمین چمن فوتبال هیبریدی (ترکیب چمن طبیعی و الیاف چمن مصنوعی) در جزیره کیش خبر داد.

جزیره کیش؛ پایگاه فوتبال کشور می شود

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، سعید محمد ضمن تبریک سریع ترین صعود تاریخی تیم ملی فوتبال کشور به جام دنیای 2022 قطر گفت: امیدواریم این موفقیت ها ادامه دار باشد، وظیفه همه بخش های اجرایی در کشور است که به موفقیت ورزش و فوتبال کشور کمک کنند. ما هم از بدو ورود به دبیرخانه شورایعالی تلاش کردیم در کنار فدراسیون فوتبال باشیم.

وی افزود: منطقه ها آزاد کشور از ظرفیت های ورزشی خوبی برخوردار هستند، به همین منظور منطقه آزاد کیش به عنوان پایگاه فوتبال کشور در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در توافقی که امروز بین دبیرخانه شورایعالی منطقه ها آزاد و فدراسیون فوتبال صورت گرفت، توافق شد براساس تفاهم نامه های گذشته عملیات اجرایی ساخت 5 زمین فوتبال در جزیره کیش آغاز و تا پایان مردادماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

سعید محمد گفت: یکی از این 5 زمین، برای اولین بار در کشور به صورت چمن ترکیبی (هیبریدی) در منطقه آزاد کیش ایجاد می شود که از کیفیت بالایی در طراز دنیای و استانداردهای روز دنیا برخوردار است.

وی ادامه داد: در کنار زمین های فوتبال، سالن های بدنسازی، خدماتی ـ رفاهی برای ورزشکاران تکمیل و برای استقرار تماشاگران نیز سکوهای مناسب با سقف اسپیس فریم از طریق پیمانکاران با کیفیت بالا آماده می شود.

دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از احداث دو زمین فوتبال ساحلی در جزیره کیش خبر داد و گفت: در نظر داریم برای تمام تیم های فوتبال ساحلی، فوتسال، فوتبال بانوان، تیم بزرگسالان و تیم ملی امید برنامه ریزی و از ظرفیت های وزرشی کیش استفاده کنیم.ضمن اینکه قرار شد تا یک دفتر با تجهیزات کامل در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد تا برای پیگیری امور مربوط به فدراسیون اقدامات لازم صورت گیرد.

سعید محمد به تکمیل زیرساخت های موجود در دهکده المپیک جزیره کیش اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در دهکده المپیک کیش و تکمیل زیرساخت های موجود در رویداد بزرگ 2022 جام دنیای، کیش را به مقصد گردشگری برای ورزشکاران تبدیل می کند و رونق اقتصادی کیش را به همراه خواهد داشت و این جزیره به نگین گردشگری ورزشی در منطقه تبدیل می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال نیز با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام دنیای 2022 قطر نیز گفت: امروز روز تاریخی برای فوتبال کشور است، از دولت ، منطقه ها آزاد و همه عزیزانی که ما را در این راستا موفقیت همراهی کردند تشکر می کنم. نگاه توسعه دکتر محمد برای دستیابی به هدف مشترک قابل تقدیر است.

شهاب الدین عزیزی خادم از جزیره کیش به عنوان پایگاه فوتبال ایران نام برد و افزود: باید از این ظرفیت برای به توسعه کیش استفاده کنیم و از آن بهره مند شویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1869

به "جزیره کیش؛ پایگاه فوتبال کشور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کیش؛ پایگاه فوتبال کشور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید