حقوق وسوسه کننده 4 هزار دلاری برای شرکت در جنگ یمن

به گزارش مجله پیامک مسعود، منابع یمنی از پیشروی های جدید ارتش و کمیته های مردمی یمن در جنوب غرب مأرب و انهدام قایق جنگی ائتلاف سعودی در آب های سد مأرب و حقوق بالایی که ترکیه به مزدوران خود در سوریه برای جنگ در یمن مشخص کرده است، پرده برداشتند.

حقوق وسوسه کننده 4 هزار دلاری برای شرکت در جنگ یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخبر الیمنی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دستاورد نظامی جدیدی در نبرد مأرب به دست آوردند.

منابع یمنی گفتند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه جبل مراد در جنوب غرب استان مأرب پیشروی های جدیدی داشتند.

این منابع بیان کردند: نیروهای صنعا پیروز شدند که حلقه محاصره نیروهای ائتلاف را در جنوب غرب استان مأرب بر متجاوزان و مزدوران دولت دست نشانده سعودی در یمن، تنگ تر کنند و مناطق جدیدی را در جبهه جبل مراد آزاد کنند.

منابع یمنی بیان کردند: مناطق حید ال احمد و الاوشال در حال حاضر شاهد نبرد سنگینی میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران وابسته به آل سعود است و نیروهای ائتلاف سعودی از هم پاشیده اند.

همزمان جنگنده های ائتلاف سعودی مناطق الاوشال و حید آل احمد را بمباران کردند تا مانع از پیشروی نیروهای صنعا شوند.

انهدام قایق ائتلاف سعودی در سد مأرب

منابع یمنی از انهدام دومین قایق جنگی وابسته به ائتلاف سعودی در سد مأرب شدند.

این قایق جنگی ائتلاف سعودی با مین دریایی نیروهای صنعا منهدم شد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

اقدامات مزدوران در لحج علیه زنان یمنی

منابع حقوق بشری در استان لحج در جنوب یمن که تحت اشغال شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی است از 115 مورد نقض حقوق زنان در سال 2020 خبر دادند.

حیاه الرحیبی فعال حقوق بشری تاکید کرد که شبه نظامیان 32 نفر را ربوده اند.

وی گفت که زنان در معرض تعدی از سوی شبه نظامیان قرار گرفته اند.

شواهدی از دخالت ترکیه در جنگ یمن

خبرگزاری اوقات الشام به نقل از منابع خود در ادلب در شمال سوریه از تمایل گروه های مسلح وابسته به ترکیه در سوریه برای رفتن به یمن خبر داد و گفت که کنندگان سرویس اطلاعاتی ترکیه شروع به ثبت نام افراد مسلح مایل به حضور در جنگ یمن و انتقال آنها به مأرب برای جنگ در کنار حزب الاصلاح کرده اند و با حقوق وسوسه کننده که تا 4هزار دلار برای هر مزدور می رسد آنها را به حضور در یمن متمایل کرده اند.

این خبرگزاری گفت که احتمال طی روزهای آینده 300 مزدور در اولین گروه راهی یمن خواهند شد.

منابع رسانه ای گفتند که آنچه تیپ سلطان مراد وابسته به ترکیه خوانده می شود و از سوی آنکارا برای بی ثباتی در سوریه ایجاد شده است شروع به ثبت نام از دواطلبان رفتن به جنگ یمن کرده است و این پس از حقوقی است که تا چهار هزار دلار برای مزدور می رسد.

این منابع گزارش دادند: نقش ترکیه تا به امروز در جنگ یمن فروش سلاح به عربستان مانند پهپادهای کارایل بوده است که سامانه پدافندی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن سه نوع از آنها را منهدم کرده است.

منابع یمنی در عین حال گفتند که نظام ترکیه از ورود مستقیم به جنگ یمن خودداری می ورزد و به اعزام مزدوران خود برای قرار دریافت در کنار حزب الاصلاح که شاخه ای از اخوان در یمن است روی آورده است زیرا به خوبی از تلفات امپراتوری عثمانی در یمن که 300 نظامی و افسر را از دادند و از یمن به عنوان مقبره آناتولی و گورستان یاد می کنند، آگاه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1392

به "حقوق وسوسه کننده 4 هزار دلاری برای شرکت در جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق وسوسه کننده 4 هزار دلاری برای شرکت در جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید