حمایت از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در خوزستان

به گزارش مجله پیامک مسعود، استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان تنها استان است که 3 اثر ثبت جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد، گفت: باید از شرکت های خصوصی و سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در خوزستان حمایت گردد.

حمایت از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در خوزستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین آژانس مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی اظهارداشت: باید فرایند کارها در چارچوب قانون باشد، برای اجرای پروژه های گردشگری نباید موانعی در راستا اجرایی مناطق گردشگری ایجاد کرد.

وی با اشاره به طرح گردشگری در روستای تنگه تکاپ واقع در بهبهان عنوان نمود: اگر پروژه های گردشگری بنا باشد که فرایند عام را برای اجرایی کردن طرح بگذرانند دیگر طرح گردشگری تعریف نمی گردد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سال جاری سال اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: لازم است برای طرح های گردشگری استثناء و امتیازاتی قائل شوند و همچنین باید از سرمایه گذار برای تسریع در فرایند کار حمایت کرد.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه این طرح در اشتغال و گردشگری استان موثر است باید تمهیدات لازم را برای سرمایه گذار فراهم و به مرحله اجرایی برسانیم.

شریعتی با بیان اینکه تعدادی از شهرستان های خوزستان دارای بافت تاریخی هستند، گفت: در شهرستان های اهواز، بهبهان، آبادان، شوشتر و رامهرمز مناطقی با بافت تاریخی وجود دارد که ضرورت دارد حفظ شوند.

وی با بیان اینکه حفظ و بهسازی بافت تاریخی مشکل است، عنوان نمود: برای حفظ بافت تاریخی باید در این منطقه شهرداری مدیریت کند و ظرف 6 ماه به صورت پایلوت در اهواز این وظیفه را بر عهده بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: باید از شرکت های خصوصی و سرمایه گذار برای توسعه گردشگری در خوزستان حمایت گردد.

وی با بیان اینکه خوزستان پتانسیل توسعه گردشگری دارد، اضافه نمود: با توجه به اینکه خوزستان الویت هایی از قبیل صنعت، نفت و کشاورزی را دارد اما از بخش فرهنگ غافل است.

شریعتی با اشاره به اینکه خوزستان تنها استانی است که 3 اثر ثبت جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد، گفت: به دلیل پرداختن به سایر حوزه ها به بخش میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان توجه زیادی نشده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره آب در روز 28 دی ماه از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در اهواز اضافه نمود: برای به ثبت ملی جشن آب در تقویم طبیعت گردی میراث فرهنگی را از نظر تامین اعتبار حمایت می کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 617

به "حمایت از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید