خلوصی آکار: ناتو ترکیه را در نبرد علیه تروریسم تنها گذاشت!

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، در پی خودداری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از قرار دادن گروههای شبه نظامی کُرد شمال سوریه در فهرست گروههای تروریستی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه این ائتلاف نظامی را متهم کرد که این کشور را در نبرد علیه تروریسم تنها گذاشته است.

خلوصی آکار: ناتو ترکیه را در نبرد علیه تروریسم تنها گذاشت!

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

این در حالی است که پیش از برگزاری نشست رهبران کشورهای عضو ناتو در لندن، دولت ترکیه پیشنهاد داد که در صورت امتناع ائتلاف نظامی ناتو از قرار دادن شبه نظامیان کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق (YPG) در زمره گروههای تروریستی، آنکارا از انتشار طرح دفاعی برای کشورهای حوزه بالتیک جلوگیری خواهد نمود.

لازم به ذکر است که آنکارا دهه هاست با نیروهای کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق (YPG) در تعارض بسر می برد و از سپتامبر گذشته علیه نیروهای کُرد واقع در شمال سوریه دست به عملیات نظامی زده است.

در نهایت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دست از مخالفت برداشت و از طرح بالتیک حمایت کرد؛ اما در عوض از ائتلاف نظامی ناتو خواست تا آنکارا را در نبرد علیه تروریسم تنها نگذارد. با این حال، ناتو موضوع شبه نظامیان کُرد را با اردوغان حل و فصل نکرد.

در همین ارتباط، خلوصی آکار روز آدینه اظهار داشت: در انتها، هیچ توافقی حاصل نشد. آکار همچنین به این نکته اشاره نمود که به رغم عدم توافق میان آنکارا و اعضای غربی ناتو بر سر شبه نظامیان کُرد، روابط میان دوطرف همچنان مستحکم است.

روز آدینه، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به خبرنگاران گفت تا زمانی که طرح ترکیه- برای معین و معرفی گروههای تروریستی- منتشر نشود، دولت این کشور از انتشار طرح بالتیک جلوگیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 506

به "خلوصی آکار: ناتو ترکیه را در نبرد علیه تروریسم تنها گذاشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلوصی آکار: ناتو ترکیه را در نبرد علیه تروریسم تنها گذاشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید