درخواست برادر لجین الهذلول از گروه 20 برای اعمال فشار بر ریاض

به گزارش مجله پیامک مسعود، برادر لجین الهذلول، فعال زن بازداشت شده در عربستان از گروه 20 خواست ریاض را برای آزادی فعالان زن عربستانی تحت فشار بگذارد.

درخواست برادر لجین الهذلول از گروه 20 برای اعمال فشار بر ریاض

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، لینا الهذلول، برادر لجین که از سال 2018 در عربستان بازداشت شده، از اعضای گروه 20 که نشست سران آنها روز شنبه از ریاض به صورت مجازی برگزار خواهد شد، خواست مسؤولان ریاض را برای آزاد کردن فعالان زن بازداشت شده عربستانی تحت فشار بگذارند.

لینا الهذلول که در برلین اقامت دارد، در مصاحبه ای تلفنی با خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: از تاریخ 26 اکتبر اطلاعی از لجین نداریم، زمانی که پدر و مادرم در آن تاریخ با او ملاقات کردند به آنها گفته بود که در حال از دست دادن امیدش است و اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

لجین الهذلول فعال 31 ساله عربستانی همراه با دیگر زنان عربستانی سال ها برای دریافت حق رانندگی زنان و لغو قانون قیمومیت مرد بر زن در این کشور مبارزه کردند.

نکته جالب توجه این است که تمامی این فعالان زن زمانی بازداشت شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رشته اصلاحاتی را در این کشور کلید زده بود از جمله حق زنان برای رانندگی که از ژوئن 2018 در این کشور داده شد.

در سال 2019 هشت تن از این زن ها بازداشت شدند اما هنوز از منظر قضایی تحت پیگرد قرار دارند و پنج تن دیگر از آنها از جمله لجین هنوز در زندان به سر می برند و محاکمه نشده اند، لجین به اتهام ارتباط با نهادهای غیردولتی، رسانه ها و دیپلمات های خارجی حبس شده است.

لینا، برادر لجین الهذلول گفت که خواهرش در ابتدای زمان بازداشت تحت شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته است و اینها دقیقا همان اتهام هایی هستند که سازمان های غیردولتی بین المللی علیه ریاض مطرح کردند. اما مسؤولان عربستانی آنها را تکذیب کردند.

لینا در ادامه با اشاره به شرایط لجین در این دوره طولانی حبس انفرادی و منع او از ارتباط داشتن با خارج گفت: امروز دیگر شکنجه بدنی وجود ندارد اما آنها تلاش می کنند او را از نظر روحی و روانی تخریب کنند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1194

به "درخواست برادر لجین الهذلول از گروه 20 برای اعمال فشار بر ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برادر لجین الهذلول از گروه 20 برای اعمال فشار بر ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید