درخواست روسیه برای حضور در فوتبال آسیا!

به گزارش مجله پیامک مسعود، اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) ممکن است در صورت محرومیت یا تعلیق عضویت در یوفا وارد کنفدراسیون فوتبال آسیا گردد. رویداد و مساله اصلی فوتبال روسیه در این هفته، نشست کنگره فیفا در دوحه است و نتایج آن ممکن است در پیش بینی چند سال یا حتی دهه های آینده تأثیر بگذارد. کنگره سالانه در سال جام جهانی در کشور میزبان یعنی قطر برگزار می گردد. جلسه بعدی روز پنجشنبه 10 اسفند است.

درخواست روسیه برای حضور در فوتبال آسیا!

موضوع تعلیق عضویت یا حذف روسیه در این جلسه مطرح خواهد شد. این در حالی است که تا چند هفته پیش به نظر می رسید که فیفا در کل موضوع روسیه را در دستور کار جلسه بعدی قرار نمی دهد. فدراسیون بین المللی خواهان تاخیر حداقل تا تابستان بود.

با این حال، این سؤال می تواند به وسیله یکی از نمایندگان مطرح گردد. چندین اتحادیه فوتبال از کشور های اروپایی در انتها ماه مارس خواهان بحث درباره سرنوشت فدراسیون فوتبال روسیه شدند. هرچقدر هم که فیفا از موضوع دور شد، فدراسیون های اروپایی خودشان مصر هستند.

یک بار دیگر توجه شما را به موضع فیفا که نسبت به سایر فدراسیون های ورزشی، میانه رو تر است جلب می کنم. در فیفا ابتدا در پی به تعویق انداختن موضوع بودند. بیایید موضوع پلی آف جام جهانی 2022 را در نظر بگیریم. تا همین اواخر، امکان انتقال بازی های روسیه در زمین بی طرف وجود داشت. تنها زمانی که همه شرکت نمایندگان (لهستان، سوئد، جمهوری چک) از بازی با روسیه در زمینی دیگر امتناع کردند، فیفا مجبور شد این تیم را از رقابت برای صعود به جام جهانی قطر حذف کند.

در هر صورت هنوز معین نیست که آیا نمایندگان فدراسیون فوتبال روسیه در دوحه حضور خواهد داشت یا خیر، اما در هر صورت احتمال آنالیز مورد روسیه در کنگره با احتمالا بالا وجود دارد.

چه چیزی در انتظار روسیه است؟ دو گزینه در حال بحث است:

1) جریمه سبک: رد صلاحیت به مدت دو سال، روسیه می تواند این رای را به چالش کشیده و مجازات تعلیقی بگیرد.

2) تعلیق دائمی عضویت RFU. روسیه تنها پس از مدتی نامعین می تواند به شرایط سابق خود بازگردد.

راه برون رفت از شرایط چیست؟ این احتمال وجود دارد که در صورت محرومیت، فدراسیون فوتبال پس از انتها مجازات از یوفا به کنفدراسیون آسیا منتقل گردد.

بعید است تیم ها و باشگاه های اروپایی بخواهند در سال های آینده با روسیه بازی نمایند، ولی چنین فشاری در آسیا وجود ندارد. در این میان، احتمال تحریم های جدی علیه فوتبال روسیه بسیار زیاد است.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1926

به "درخواست روسیه برای حضور در فوتبال آسیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای حضور در فوتبال آسیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید