دستورالعمل هایی جدید برای دوری از کرونا

به گزارش مجله پیامک مسعود، داستان کرونا ادامه دارد. خوب میدانیم که برای مقابله با این بیماری چه باید بکنیم. البته موارد جدیدی هم به این دستورالعمل های کرونایی اضافه شده است.

دستورالعمل هایی جدید برای دوری از کرونا

به گزارش خبرنگاران ، بعضی از دستورالعمل ها تکراری هستند و بعضی دیگر جدیدتر به نظر می رسند. به هر حال کل اقدام برای مقابله با کرونا این نیست که فقط دستانتان را بشویید، در خانه بمانید و یا اینکه ماسک بزنید و دستکش بپوشید.

*در مکان های عمومی از دیگران فاصله بگیرید. حدود یک و نیم متر حداقل فاصله شما با دیگران باشد. اگر لازم شد به مردم تذکر بدهید این فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

*بسیاری گمان می نمایند شستن دست کافی است اما نباید فراموش کنید بعد از بازگشت به خانه باید دوش بگیرید. صورتتان خیلی مهم است. خیلی ها وقت دست می شویند و اهمیتی به صورت نمی دهند. خیر، حتی اگر دوش نمی گیرید صورتتان را با صابون بشویید. توصیه های زیبایی مبنی بر اینکه صابون باعث خشکی پوست صورت می گردد را دور بریزید. البته یادتان نرود صابون صورت باید متفاوت با صابون دست باشد.

*یک توصیه تکراری؛ در خانه بمانید. اگر بخواهید می توانید دور کار باشید.

*در فضای بیرون از خانه هرگز با کسی به اصطلاح فیس تو فیس حرف نزنید. اگر دیدید کسی بیش از اندازه برای حرف زدن به شما نزدیک می گردد به او تذکر بدهید و به ناراحت شدن او هم اهمیتی ندهید.

*در محل کارتان هم تذکر بدهید. دلیلی ندارد مثل سابق همکاران دور هم جمع شوند، صبحانه بخورند و حرف بزنند. هرگز با همکارانتان این جمع های محبت آمیز سابق را برقرار نکنید.

*یک اصل ساده دیگر. به جای شلوغ نروید.

*اگر فاصله زیادی با محل کارتان ندارید پیاده بروید. البته به شرط داشتن ماسک های استاندارد.

*لباس های خود را بعد از بازگشت به خانه بشویید. اگر هم قصد شستن ندارید دم در داخل یک کیسه عظیم پلاستیکی بریزید و درش را سفت ببندید.

*تهویه مناسب را در محل کار و منزل برقرار کنید. پنجره ها را باز کنید و بگذارید هوا داخل محل کارتان جریان داشته باشد.

*در محل های سرپوشیده حتما ماسک بزنید، به خصوص وقتی افراد بی ملاحظه در اطراف شما حضور دارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 900

به "دستورالعمل هایی جدید برای دوری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل هایی جدید برای دوری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید