راه اندازی موزه و خانه ورنی در اصلاندوز

به گزارش مجله پیامک مسعود، مینایی، فرماندار شهرستان اصلاندوز در نشست هماهنگی با مدیران این شهرستان، اظهار کرد: ما خشنود هستیم که نام اصلاندوز در سطح ملی با ورنی درخششی بی نظیر داشته و این به معرفی فرهنگ، آداب و سنن و زندگی عشایری در سطح ملی یاری خواهد نمود.

راه اندازی موزه و خانه ورنی در اصلاندوز

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

وی توضیح داد: هنرمندان چیره دست ما در فراوری ورنی پیشتاز عمل کردند و قطعا بیش از هر زمان دیگر سعی بر حمایت از صنعتگران و فراورینمایندگان و همچنین هنرمندان در این عرصه است.

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: با همکاری خود بافندگان ورنی در صدد راه اندازی موزه و خانه ورنی در شهرستان اصلاندوز هستیم تا با حل مسائل فراورینمایندگان در این شهرستان بتوانیم قطب فراوری ورنی را به همت عشایر منطقه ارتقا ببخشیم.

مینایی اضافه نمود: عمده هنرمندان این بخش با استفاده از مؤلفه های ارزشی و اعتقادات مردمی نسبت به تهیه طرح اولیه ورنی و فراوری مرغوب آن همت کردند و امیدواریم با توجه به جمعیت 60 درصدی اصلاندوز به عنوان جمعیت عشایری، در فراوری ورنی همچنان به عنوان یک منطقه پیشرو عمل کنیم.

وی به شناسایی یک هزار و 800 بافنده ورنی در این شهرستان اشاره نمود و ادامه داد: در طول سال این صنعتگران و فراورینمایندگان بیش از 22 هزار متر مربع ورنی فراوری می نمایند که 50 درصد ورنی فراوری شده در کشور را شامل می گردد.

مینایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما پای درد دل هنرمندان و صنعتگران در این عرصه نشسته ایم و امیدواریم در کنار جلوگیری از دلال بازی در فروش محصولات بافندگان ورنی بتوانیم به برقراری پوشش بیمه ای بافندگان ورنی و حل مسائل مالی آن ها یاری کنیم.

وی ضرورت صادرات ورنی را با کیفیت و مرغوبیت به کشورهای همسایه یادآور شد و افزود: زمینه و بستر این کار با مساعدت و پشتیبانی استاندار اردبیل و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی استان فراهم شده و با مساعد شدن شرایط کرونایی انتظار می رود صادرات و تجارت ورنی رونق بگیرد.

ایسنا نوشت، فرماندار شهرستان اصلاندوز بیان نمود: در کوشش هستیم تا با راه اندازی نمایشگاه دائمی از فراوریات ورنی در این شهرستان در خدمت گردشگران و صنعتگران باشیم تا شرایط مساعدی برای عرضه این محصول با ارزش فراهم آید.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1335

به "راه اندازی موزه و خانه ورنی در اصلاندوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه و خانه ورنی در اصلاندوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید