رنج صنعت گیلان از جرائم بدهی های معوق بانکی و نبود نقدینگی

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران/گیلان رییس سازمان صمت گیلان گفت: جرائم بدهی بانکی و تبود نقدینگی لازم از چالش های فراوریکنندگان و صنعتگران در عرصه کار و فراوری است.

رنج صنعت گیلان از جرائم بدهی های معوق بانکی و نبود نقدینگی

فرهاد دلق پوش در بزرگداشت روز صنعت در گیلان که عصر امروز در سالن حکمت دانشگاه گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: هر ساله مفتخریم به نمایندگی از فراوریکنندکان و صنعتگران بعضی واحدها تجلیل کنیم و در قالب کمیته های تخصصی رویه ها را به آنها ابلاغ می کنیم.

وی اضافه نمود: ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت گیلان برگزار است و اقدامات ارزنده ای در استان اجرا شده است.علم مبنای ما در توسعه صنعت است.

دلق پوش ادامه داد: حمایت از فراوریات صادرات محور را افزایش داده ایم و به طور مثال در بحث رونق فراوری در قالب کارگروه برطرف موانع فراوری رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

رییس سازمان صمت گیلان توضیح داد: اعتقاد داریم دولت باید راهنمایی امور را در دست داشته باشد و دخالت در امور فراوری را به بخش خصوصی واگذار کردیم.

وی اعلام نمود: همکاری سیستم بانکی بهتر شده است و اگر چه هنوز نسبت به نوع جرائم و سود تسهیلات دغدغه وجود دارد.

دلق پوش گفت: صنایعی مانند نساجی و سلولزی در سالهایی از گیلان زمین گیر شدند این در حالیست که با توجه به زیرساخت های مناسبی که در گیلان وجود دارد نباید اجازه دهیم در دیگر صنایع چنین مسئله ای بوجود بیاید.

وی گفت: تحریم ها بسیار ظالمانه هستند و چالش هایی در اقتصاد کشور وجود دارد. بدهی معوق و نبود نقدینگی از مسائلی است که باید برطرف شوند اگر چه کارگروه برطرف موانع فراوری گامهایی برداشته است اما باید با کوشش شبانه روزی مسائل کمتر بر صنعت فشار بیاورند. گیلان ظرفیت بالایی دارد و نباید از تکنولوژی جا بماند.

وی ادامه داد: باید قوانین دست و پا گیر را از میان برداریم.در سنوات گذشته علیرغم مسائل نگذاشتیم هیچ واحدهای صنعتی تعطیل نشو و حتی کرکره یک مغازه بی علت پایین کشیده گردد.

دلق پوش توضیح داد: علاوه بر احیای بعضی از واحدهای راکد صنعتی، در امسال 140 واحد صنعتی نو به بخش صنعت استان اضافه نمودیم.

رییس سازمان صمت گفت: بدون کیفیت محصولات بازارهای هدف را از دست خواهیم داد و باید 8 اصل حمایت از فراوریکنندگان در حد بین المللی رعایت گردد.

وی با تاکید بر برندسازی محصولات گیلان گفت: میزهای محصولات مهم و استراتژیک را تشکیل دادیم و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید این چنین اقداماتی بیش از پیش ایجاد گردد.

چگینی رییس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه این مراسم گفت: باید فراوریات اقتصاد محور داشته باشیم.

وی اضافه نمود: احتیاج صنایع کشورها بر صنعت متکی بر دانش بنیان است و امروز کشورها را در جهان به نام صنعتش می شناسند نه به نام دولتش.

چگینی ادامه داد: باید به سمت روز آمدی قوانین حرکت کنیم. 32 هزار میلیاردتومان در کشور برای ارایه تسهیلات به صنعتگران اختصاص یافت اما موفقیت های لازم در این خصوص کسب نشد.

رییس مجمع نمایندگان گفت: مجلس در پی روزآمد کردن قوانینی است که بتواند به صنعت یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1859

به "رنج صنعت گیلان از جرائم بدهی های معوق بانکی و نبود نقدینگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنج صنعت گیلان از جرائم بدهی های معوق بانکی و نبود نقدینگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید