روایت قصه های فراموش شده و نمایش خوراک های سنتی در دومین رویداد فرهنگ نوروز فارس

به گزارش مجله پیامک مسعود، دومین رویداد فرهنگ نوروز در پارس کهن با 3 محور گردشگری ادبی، خوراک و تاریخی در استان فارس برگزار گردید.

روایت قصه های فراموش شده و نمایش خوراک های سنتی در دومین رویداد فرهنگ نوروز فارس

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، آیین دومین رویداد فرهنگ نوروز در پارس کهن، با 3 محور روایت قصه های فراموش شده نوروز مرم فارس، نمایش خوراک، شیرینی و نان های سنتی شهرستانهای استان و رد پای نوروز در نگاره های تخت جمشید از 15 لغایت 17 اسفند ماه جاری در فارس اجرا شد.

در آیین گشایش این رویداد همت محمدی سرپرست امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی فارس ضمن تاکید بر توسعه گردشگری فرهنگی در استان اظهار کرد: با توجه به داشته های استان در این حوزه، احتیاجمند روایت پروری و خلق جاذبه هستیم.

او افزود: می توان با استفاده از داستان ها و روایت های مهم تاریخی، مکان هایی را احداث و گردشگران را به این اماکن برای بازدید راهنمایی کرد.

محمدی افزود: گردشگری فرهنگی نه تنها جز یکی از پرطرفدار ترین حوزه های گردشگری است بلکه احتیاج به زیر ساخت خاصی ندارد و به خوبی می توان از مزیت های آن بهره مند شد.

امیر حسین حکمت نیا مدیر اجرایی دومین رویداد فرهنگ نوروز در پارس کهن با اشاره به نخستین رویداد در سال گذشته و برگزاری سال جاری آن در حوزه های گردشگری ادبی، خوراک و تاریخی نیز گفت: بنا داریم با برگزاری دوره ای این رویداد، به این پرسش ها پاسخ دهیم که مردم ما چه داشتند، چه دارند و چه چیز را می خواهند حفظ نمایند.

در مراسم روز اول تعدادی از قصه سرایان و هنرمندان ادبی به قصه گویی و سرودن اشعار نوروزی پرداختند و در انتها ضمن تقدیر از بعضی فعالان حوزه گردشگری از کتاب بوی ماه گِل نوشته سید مهدی میرعظیمی رونمایی شد.

همچنین در روز پنج شنبه 16 اسفند ماه نمایش شیرینی و خوراک و نان های سنتی شهرستانهای فارس با رویکرد نوروز و روز آدینه نیز بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید با مضمون ردی پای نوروز در نگاره های تخت جمشید برگزار گردید.

این رویداد توسط شرکت ملک سلیمان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس، هتل بین الحرمین شیراز، گروه مسافرتی گردشگران و شرکت توسعه گردشگری استان، اجرا شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 204

به "روایت قصه های فراموش شده و نمایش خوراک های سنتی در دومین رویداد فرهنگ نوروز فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت قصه های فراموش شده و نمایش خوراک های سنتی در دومین رویداد فرهنگ نوروز فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید