ستون های سنگی عجیب در ساحلی تاسمانی استرالیا! (تور استرالیا)

به گزارش مجله پیامک مسعود، سواحل جنوبی منطقه تاسمانی، یکی از عجیب ترین جاذبه های گردشگری استرالیا بوده که مملو از ستون های سنگی خیره کننده می باشد و ارتفاع بعضی از آن ها به 300 متر از سطح دریا نیز می رسد. این صخره ها در علم زمین شناسی، دالیت نامیده می شوند که اشاره به طول بلند و ستون های شش ضلعی آن ها دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا در سفر به استرالیا با یکی از زیباترین و با صلابت ترین جاهای دیدنی استرالیا آشنا شوید.

ستون های سنگی عجیب در ساحلی تاسمانی استرالیا! (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

دالیت ها، شکل دهنده ستون ها!!

دالیت ها زمانی شکل می گیرند که سنگ های مذاب از دل زمین بیرون آمده و به سرعت سرد شده و با متبلور شدن، باعث ایجاد کریستال های ریز و قابل مشاهده در سنگ ها می شوند. اگر روند سرد شدن مناسب باشد، باعث ایجاد شیارهایی می گردد. به مرور زمان این شیارها باعث می شوند تا سنگ های داخلی نیز بهتر خنک شده و آن ها نیز باعث ایجاد شیار بشوند. در سرانجام، یک منطقه وسیع از صخره هایی به وجود خواهد آمد که به صورت عمودی بالا رفته و ستون هایی پنج یا شش ضلعی را تشکیل می دهند. این ستون ها می توانند از چند سانتیمتر تا چندین متر قطر داشته باشند. این ستون های دالیتی احتمالا در دوران ژوراسیک (حدودا 185 میلیون سال پیش) در جریان یک فعالیت آتشفشانی بزرگ که تقریبا یک سوم تاسمانی کنونی را پوشانده بود، به وجود آمده اند. در واقع این ستون ها بخشی از مجموعه ای بزرگ به طول 4000 کیلومتر هستند که در استرالیا آغاز شده و به قطب جنوب ختم می گردد. در زیر تصویری از مشهورترین ستون دالیتی تاسمانی را می بینید که با نام ستون روح محافظ شناخته می گردد و از مخوف ترین جاهای دیدنی استرالیا به شمار می آید.

ستون های دالیتی سایر نقاط دنیا !!

البته این نوع از ستون های سنگی، تنها مختص تاسمانی استرالیا نبوده و جدا از سفر به استرالیا، در صدها مکان دیگر دنیا نیز شناسایی شده اند. از جمله معروف ترین این مکان ها می توان به ایرلند، وایومینگ، اسپانیا و اسکاتلند اشاره نمود که بازدیدنمایندگان می توانند بسته به مقصد سفرشان به این جاذبه های طبیعی نیز مراجعه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2065

به "ستون های سنگی عجیب در ساحلی تاسمانی استرالیا! (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستون های سنگی عجیب در ساحلی تاسمانی استرالیا! (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید