سد چپرآباد اشنویه با دستور روحانی به بهره برداری رسید

به گزارش مجله پیامک مسعود، سد چپرآباد اشنویه با دستور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

سد چپرآباد اشنویه با دستور روحانی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، این سد که در قالب پویش الف، ب، ایران افتتاح شده، با ظرفیت 46 میلیون مترمکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که با 2 هزار و 440 میلیارد ریال اعتبار دولتی و اشتغالزایی برای 800 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر دیگر به طور غیرمستقیم احداث شده است.

  • سد چپرآباد اشنویه به بهره برداری می رسد
  • مجله سد

سد اشنویه برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه کانی رش به میزان 1053 هکتار اجرا شده است.

این سد امکان تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان 12 میلیون و 300 هزار متر مکعب را خواهد داشت و آب مورد احتیاج اراضی کشاورزی منطقه به میزان یک هزار و 100 هکتار را نیز تامین می نماید.

با بهره برداری از سد اشنویه میزان برداشت از رودخانه گدار کاهش یافته و امکان تامین 237 میلیون متر مکعب آب به وسیله این رودخانه به دریاچه ارومیه نیز فراهم می گردد.

سد اشنویه در 10 کیلومتری شهرستان اشنویه احداث شده که طول و عرض تاج آن به ترتیب 488 و 10 متر است.

در عملیات ساخت این سد بیش از یک میلیون و 890 هزار مترمکعب خاکبرداری و سنگ برداری و همچنین بیش از یک هزار تن آرماتوربندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 115 کیلومتر حفاری و تزریق اجرا شده است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و با ارومیه، مرکز استان حدود 70 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 913

به "سد چپرآباد اشنویه با دستور روحانی به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد چپرآباد اشنویه با دستور روحانی به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید