سقف افزایش شهریه کودکستان ها چقدر است؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره الگوی شهریه کودکستان ها گفت: طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه مشخص و اعلام شد که باتوجه به سنوات سال قبل، بین 30 تا 40 درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی شان را کاهش دهند.

سقف افزایش شهریه کودکستان ها چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران، تهرانی در نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من، به اشاره به تغییر عنوان مراکز تربیتی بچه ها و مهدهای کودک به کودکستان اظهار کرد: دوره پیش دبستان را دوره ای نمی دانیم که لزوما بخواهد ماموریت های دوره ابتدایی را به دوش بکشد، بلکه بچه ها زیر هفت سال هویت، اقتضائات و شرایطی دارند که باید ابتدا این اقتضائات در آن ها دیده شده و پرورش یابند و سپس برای دوره ابتدایی آماده شوند.

وی درباره ویژگی ها و شاخص های کودکستان های تراز گفت: نیروی انسانی، فضا، امکانات، برنامه و محتوا جزو شاخص هایی است که باید در این راستا مورد توجه قرار بگیرد. بالطبع اگر کودکستان ها خودشان را در شاخص های ذکر شده به حد استاندارد رسانده باشند، رتبه بالاتری خواهند داشت.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه معیارها و ملاک های ما، مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش درباره فضا، تجهیزات و فضای آموزشی ناظر به بچه ها زیر هفت سال است که در حال تکمیل و ارتقاست بیان کرد: در نهایت این استانداردها به خانواده ها شناسانده و معرفی خواهد شد تا بدانند یک کودکستان مناسب باید چگونه باشد.

تهرانی اضافه کرد: قرار است در دوره گذار، مربیان و موسسان آموزش دیده و خود را به سطح درنظر گرفته شده برای احراز صلاحیت ها برسانند و گواهی های لازم را کسب نمایند.

وی درباره الگوی شهریه کودکستان ها گفت: ما باید در مشخص شهریه هم جانب خانواده ها که دریافت نماینده خدمات هستند و هم جانب موسسان که ارائه دهنده خدمات هستند را بگیریم. طبق شیوه نامه مربوط، یک نرخ حداکثری برای شهریه ها مشخص و اعلام شده که باتوجه به سنوات سال قبل، بین 30 تا 40 درصد است؛ به شرطی که نخواهند ساعت آموزشی شان را کاهش دهند.

معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: اگر مرکزی بخواهد ساعت آموزشی اش را کاهش دهد، شهریه اش نیز باید به همان اندازه کاهش یابد. این کار به منطقه ها و کارگروه های منطقه ها و شورای استان ها سپرده شده است که هر استان با توجه به اکوسیستم خودش این موارد را آنالیز می نماید.

وی تاکید نمود که دوره پیش دبستانی، دوره ای رسمی اما غیراجباری است و کسی حق ندارد به صورت غیررسمی کار کند و باید مجوزهای لازم را دریافت کند. اینکه شرط ورود به کلاس اول را شرکت در دوره پیش دبستانی بدانند، چون هنوز شکل اجباری به خود نگرفته، صحیح نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 2017

به "سقف افزایش شهریه کودکستان ها چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف افزایش شهریه کودکستان ها چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید