برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برنامه داریم

به گزارش مجله پیامک مسعود، سرپرست دانشگاه ایلام گفت: متاسفانه مجموعه دانشگاه های کشور در حوزه اساتید و دانشجویان دکتری در محدوده نسل دوم دانشگاه ها قرار دارند و جامعه دانشجویی ما هنوز در همان نسل اول و سنتی گرفتار است.

برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برنامه داریم

به گزارش گروه استان های خبرنگاران،طاهر علی محمدی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه ایلام که با حضور معاون وزیر علوم برگزار گردید، با تاکید بر اینکه اخلاص در انجام کارها، اظهار کرد: اگر کسی برای نظام مقدس اسلامی زحمت بکشد یک کار خدایی انجام داده و امروز اگر در راه آرمان های امام و شهدا قدم برداریم و کاری برای رضای خدا و حل مسائل مردم انجام دهیم اخلاص است اگر خدایی ننموده کسی فعالیتش در این راستا انجام نگردد هیچ ارزشی ندارد.

وی گفت: یک مدیر با اخلاص این ویژگی را دارد که اگر در تعارض منافع منفعت مردم و نظام را در نظر بگیرید نه منفعت خود و در این بزنگاه ها اخلاص خود را نشان دهد.

سرپرست دانشگاه ایلام ادامه داد: در دوره اول مسئولیت پیشنهاد عضویت در هیئت موسسان مراکز غیردولتی به بنده داده شد و من قبول نکردم و گفتم من ناظر آموزش عالی استان هستم وباید به دور از هرگونه منفعتی قانون را در نظر داشته باشم و با کمک خداوند در این دوره نیز همان رویه را دنبال خواهم کرد.

علی محمدی گفت: متاسفانه مجموعه دانشگاه های کشور در محدوده نسل دوم دانشگاه ها قرار دارند و جامعه دانشجویی ما هنوز در همان نسل اول و سنتی گرفتار است درحالی که در کشورهای پیشرفته دانشگاه ها وارد نسل چهارم و حتی بعضا نسل پنجم شدند.

وی توضیح داد: ما باید مبنای کار را به این شکل قرار دهیم که کم کم از این نسل دوم ضعیف وارد نسل سوم و چهارم شویم چرا که فراوری ثروت و کارآفرینی هنوز در دانشگاه ها ملموس نیست و کوشش خواهیم کرد تا دانشگاه به این سمت حرکت کند.

سرپرست دانشگاه ایلام تاکید نمود:اگر این قضیه را به صورت پیروز انجام دهیم آن وقت می توانیم به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنیم و آینده جامعه را ببینیم و با صنعت هم ارتباط برقرار کنیم که اگر همه اینها به دست آید باز هنوز دانشگاه اسلامی نشده و این شروط ضروری است اما کافی نیست.

علی محمدی گفت: گذشته از این نکاتی که گفته شد باید معنویت هم وارد دانشگاه گردد و دانشگاه نه تنها در مجموعه داخلی و درون خود بلکه در بیرون از دانشگاه و در جامعه خود تاثیرگذار باشد و باعث توسعه گردد اگر چنین امری محقق گردد آرمان بالاتری به نام تمدن سازی نوین اسلامی محقق گردد، اما باید به این سمت حرکت کنیم و با مجموعه اساتید فرزانه ای که داریم و دانشجویانی که خواهند آمد و با بهره گیری ازمدیریت سابق و دیدگاه های آنها این هدف محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: چالش های زیادی رو به روی ما و دانشگاه است ما آمارهایی به دکتر خطیبی خواهیم داد و در چارچوب برنامه وزیر علوم هم یک برنامه چهار ساله تدوین نموده و به معاونین ابلاغ شده است و پیگیر هستیم و قدم به قدم آن را اجرا می کنیم.

سرپرست دانشگاه ایلام ادامه داد: کار سخت است و یکی از چالش های روبروی دانشگاه ها و موسسات دولتی این است که وابستگی شدیدی به بودجه دولت داریم این به خاطر این است که به فراوری ثروت نپرداخته ایم و وارد عرصه کارآفرینی نشده ایم امیدواریم با این برنامه که با اساتید در میان خواهیم گذاشت بتوانیم بر مسائل فائق شویم و قدمی در این راه بر داریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1960

به "برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برنامه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین برنامه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید